رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران:

دیدارم در مجلس خصوصی بود/ برکناری فرخنده کیش را تکذیب می‌کنم

قبل از حضور در پردیس چارسو در مجلس شورای اسلامی حاضر شدم، دیداری که خصوصی بود و ربطی هم به کار نداشت.

دیدارم در مجلس خصوصی بود/ برکناری فرخنده کیش را تکذیب می‌کنم
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در محل جشنواره سی‌و‌دوم فیلم کوتاه حاضر شد و پس از بازدید از سالن‌های نمایش فیلم و غرفه‌های برپا شده در پردیس چارسو به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی با اشاره به جمعیت زیاد مردم در سالن‌های نمایش پردیس چار‌سو عنوان کرد: واقعاً خستگی‌ام در رفت، با وجود این مسائلی که در سینمای ما وجود دارد، وقتی در یک روز کاری در مرکز شهر چنین جمعیتی را در سالن‌ها می‌بینم، لذت می‌برم و خستگی‌ام در می‌رود. هیچ سالنی را ندیده‌ام که شلوغ نباشد و مردم روی زمین و ایستاده به تماشای فیلم‌ها ننشسته باشند. سینما حالش خوب است و حال جوان‌های سینمادوست ما هم خوب است. جوان‌های ما سینما را دوست دارند.

ایوبی در خصوص خبر حضورش در مجلس قبل از حضور در پردیس چارسو اظهار داشت: من در مجلس یک دیدار خصوصی داشتم و هیچ ارتباطی به کار نداشتیم. 

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سؤال‌های خبرنگار ما مبنی بر تعیین نامشخص فیلم‌های اکران نشده و محدودیت بودجه جشنواره فیلم کوتاه بیان کرد: فیلم‌ها مراحلشان را برای اکران شدن طی می‌کنند و بنای ما بر این است که حداکثر فیلم‌ها را اکران کنیم اما این موضوع زمان می‌برد.

وی همچنین در مورد محدودیت بودجه در جشنواره فیلم کوتاه گفت: این مشکلی است که همه بخش‌ها و جشنواره ها با آن درگیر هستند البته دبیران جشنواره‌ها این موضوع را درک  می‌کنند، چون این محدودیت برای همه است.

ایوبی در خصوص اکران فیلم‌های مستند و تجربی عنوان کرد: در سال گذشته و امسال حدود 40 فیلم هنر و تجربه اکران شد اما به دلیل تعداد اندک سالن‌ها با محدودیت اکران مواجه هستند. یکی از دغدغه‌های خود من فیلم کوتاه است و امیدوارم فیلم‌های کوتاه فرصت بهتری برای اکران پیدا کند.

رئیس سازمان سینمایی ضمن تکذیب شایعه برکناری فرید فرخنده کیش دبیر جشنواره و مدیر عامل انجمن سینمای جوان بیان کرد:‌ به تازگی ایشان در سمت خود منصوب شده‌اند و در حال جا افتادن در این سمت هستند، من این خبر را به شدت تکذیب می‌کنم.

ایوبی در خصوص المپیاد فیلم نوجوان که در همدان و انجمن سینمای جوان برگزار شد، گفت: من در سازمان سینمایی کسی را مأمور پیگیری کشف استعداد‌ها کرده‌ام. امیدوارم این فیلم‌سازان نوجوان آینده سینما را تضمین کنند و تا جایی که امکان دارد تحت پوشش و حمایت قرار بگیرند.

وی در پایان در خصوص مدرسه ملی سینما اظهار داشت: در این خصوص با تدبیر جلو رفته‌ایم و برنامه‌های آموزش این مدرسه نهایی شده است. مراحل را به ترتیب جلو می‌بریم. طی جلسه‌ای که با صاحب‌نظران این حوزه داشتیم، فکر نمی‌کنم زمان زیادی طول بکشد که مدرسه کاملاً‌ فعالیت خود را شروع کند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار