سردار نقدی در نشست خبری هفته بسیج:

رزمایش «الی بیت المقدس» 94 با حضور 120 گردان برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری رزمایش بزرگ «الی بیت المقدس» با حضور 120گردان بسیج و با شرکت 9 استان خبر داد.

رزمایش «الی بیت المقدس» 94 با حضور 120 گردان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری این سازمان که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در ساختمان بسیج سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد گفت: رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا جای حق و باطل را عوض کنند و رسانه‌های ما در این مورد وظیفه سنگینی دارند.

وی ادامه داد: دریای بیکران ملت خوب و مؤمن ما که عاشق انقلابشان هستند همیشه خروشان است. امروز بسیج در تمام کشور سازماندهی شده و تلاش می‌کند تا خلاءهای موجود را پر کند امروز امنیت کشورما مدیون بسیج است. همانقدر که آمریکا برای ناامن کردن عراق و سوریه خرج می‌کند، برای ناامنی ایران نیز تلاش می‌کند و امکانات زیادی برای تشکیل گروه‌های تروریستی فراهم می‌آورد. امروز در ارتفاعات 4500 متری کوهستان‌های غرب کشور که دمای هوا منفی 20 درجه است فرزندان ایران زمین در حال مرزبانی هستند، همه جای ایران مردم دلاور و بسیجی ما حضور دارند.

سردار نقدی اظهار داشت: آنچه که امروز در عراق، سوریه و لبنان مشاهده می‌کنیم و آنها موفق شده‌اند که جلوی تروریست‌ها بایستند بسیج مردمی بوده، بسیج یک الگوی جهانی شده است.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هفته بسیج برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس4 که با حضور 120 گردان بسیجی با شرکت 6 استان برگزار می‌شود را داریم. از دیگر برنامه‌های متنوع این هفته راهپیمایی مردمی، حلقه‌های میقات صالحین، تجلیل از فرماندهان پایگاه‌های بسیج و دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری و یادبود شهدای بسیجی و دیدار با خانواده شهدا، دیدار با جانبازان نخاعی و عطرافشانی مزار شهدا می‌باشد.

وی در مورد اطلاع‌رسانی فاجعه منا از رسانه‌های غربی خاطر نشان کرد: اگر در ایران خون از دماغ کسی بیاید، همه جهان روی آن تمرکز می‌کنند، اما در یک روز و در یک خیابان 7 هزار نفر جان می‌دهند اما کسی دم برنمی‌آورد و این موضوع خیلی جالب است.

سردار نقدی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند که بهترین راه مقابله با آمریکا خدمت به مردم است ما پیرو خط ایشان این جمله را خط مشی‌ء خود قرار دادیم. در سال 94 هفتاد بیمارستان صحرایی توسط بسیج دایر می‌شود مجموعا نزدیک 40 میلیارد تومان توسط پزشکان بسیجی خدمات رایگان به مردم ارائه شده است افتتاح بزرگترین سازه بیمارستان محمول صحرایی کشور در استان سیستان و بلوچستان از دستاوردهای بسیج در امسال خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های بسیج برای مقابله با خطر نفوذ پاسخ داد: بحث نفوذ یک بحث جدید است که هنوز به خوبی برای مردم تبیین نشده است. ما در هفته بسیج نفوذ را تبیین می‌کنیم. نفوذ از ابتدای انقلاب وجود داشت اما از طرق مختلف و همچون جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی و جنگ نظامی. نفوذ ازقالب یک تاکتیک برای پیشبرد جنگ‌ها به یک استراتژی تبدیل شده و ملت ما دشمن را در این 37 سال خلاء سلاح کرد و این دشمنی که دیگر مهمات ندارد می‌خواهد از طریق نفوذ خودش را به ما نزدیک کرده و از پشت خنجر بزند.

سردار نقدی درخصوص همکاری دولت و بسیج برای پیشبرد منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی پاسخ داد: بسیج یک جریان مردمی است که نمونه دیگری از آن در دنیا وجود ندارد. دکترین اداری ما نمی‌تواند از تمام مردم استفاده کند. معاون اول رئیس جمهور از ما دعوت کردند و ما با یکدیگر ملاقات کردیم اما وزارتخانه‌های مربوط باید این امر را تأیید کند تا همکاری ما آغاز شود. دکترین مدیریت دستگاه‌های اداری ما دکترین استفاده از مردم و عموم نیستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات بسیج برای احقاق حقوق قربانیان منا و برنامه‌های بسیج برای اربعین پاسخ داد: بسیج حقوقدانان و روابط عمومی بسیج به خانواده قربانیان کمک می‌کنند تا این قضیه با جدیت پیگیری شود. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که پیگیر باشیم و قضیه را رسانه‌ای نگهداریم و قطعا تا آخر این مسئله را رها نمی‌کنیم.

در مورد برگزاری مراسم اربعین، کار مستقیم بسیج در داخل کشور است و ما در آن طرف مرزها فعالیتی نداریم بیشتر کار ما قبل از مرز عراق است. بسیج 3 بیمارستان صحرایی در مهران، چزابه و شلمچه دایر کرده است. ما مقدمات اسکان زوار را فراهم کرده‌ایم. حمل و نقل زائرین و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی از دیگر فعالیت‌های بسیج برای پذیرایی از زوار اربعین است.

سردار نقدی در پاسخ به سوالی مبنی بر عملیات نظامی بسیج در کشورهای منطقه پاسخ داد: ما عملیات نظامی در هیچ کشوری نداریم. ما الهام بخش مردم دنیا برای مبارزه با استکبار هستیم. بسیج یک تشکیلات مردمی است و مردم ما در مکتب اسلام تربیت شده‌اند و یاد گرفتند که فقط به فکر خود نباشند و برای هر کاری که می‌کنند پاداشی طلب نکنند. بسیج مردم سازمان یافته برای کار خیر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به بیان این مسئله که بسیج به عراق و سوریه کمک مستشاری می‌کند پاسخ داد: عراق در زمان دفاع مقدس در میان ما بسیجیان داشت که در عملیات‌های ما همچون کربلای 5، کربلای 4، عاشورا و نصر شرکت می‌کردند و همین تجربه‌ها را به داخل عراق بردند، اما در سوریه این چنین نبود. شهید همدانی این تجربه را به داخل سوریه بردند و بسیج مردمی را با حمایت ارتش سوریه پایه ریزی کردند. ما اگر امروز سوریه‌ای یکپارچه داریم، مدیون بسیج مردمی سوریه هستیم.

سردار نقدی در پاسخ به سوالی مبنی بر شهادت 4 بسیجی در سوریه پاسخ داد: ما بسیجیانی داریم که تجربه بالایی دارند و امروز تجربیات خود را منتقل می‌کنند. گروه‌های مستشاری ارسالی سوریه تنها پاسداران نیستند و شاید بسیجیان در میان آنها باشد.

انتهای پیام/

 

           برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
ما فرزندان بسیجی امام خامنه ای منتضر امر ایشان هستیم و همه جان فدای ایشان هستیم
آخرین اخبار