اطلاعیه رسانه ملی؛

صداوسیما انتشار اخبار مستند و دقیق را وظیفه خود می‌داند

در پی انتشار اطلاعیه اخیر سازمان انرژی اتمی مبنی بر انتشار برخی مطالب غلط در خصوص اقدامات سازمان انرژی اتمی در رسانه‌ها از جمله صداوسیما، روابط عمومی رسانه ملی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان انرژی اتمی چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه ای مدعی شد رسانه ملی مطلب غلطی را درباره اقدامات این سازمان منتشر كرده و به نقل از سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام كرد پس از درخواست ایشان، صدا و سیما اقدام به توقف پخش این مطلب كرد. در این خصوص، ضمن تاكید بر این نكته كه رسانه ملی همواره خود را ملزم به انتشار اخبار دقیق، مستند و صحیح می داند به اطلاع  می رساند:

خبرگزاری‌های معتبر سه‌شنبه گذشته خبری را به نقل از دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی منتشر كردند كه بر اساس آن خبر، ایشان در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به اینكه گفته می شود فرآیند جمع‌آوری سانتریفیوژهای فردو و نطنز شروع شده بود كه جلوی آن با یك تذكر گرفته شده است، ضمن تایید تصریح كردند: "همین طور است".

در پی انتشار گسترده این خبر، سخنگوی محترم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در ارتباط تلفنی با خبر رسانه ملی با اعلام اینكه پاسخ آقای شمخانی به سوال دیگری در باره سوریه بوده و خبرنگاران به اشتباه آن را پاسخ وی به سوال فوق تلقی كرده‌اند، خواستار توقف پخش این خبر شد، خبری كه پیش از انتشار آن در رسانه ملی، در خبرگزاری‌های معتبر از جمله خبرگزاری های ایسنا و مهر منتشر شده بود.

بررسی دقیق و مجدد فایل صوتی پرسش و پاسخ خبرنگار از دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی، تداخلی را در سوالات نشان نداد و پاسخ آقای شمخانی كاملا واضح بود. این نكته هم‌زمان با ارسال فایل صوتی برای دبیرخانه شورا به اطلاع سخنگوی محترم آن دبیرخانه رسید و ایشان با این وجود مجددا درخواست توقف پخش این خبر را مطرح كرد كه بلافاصله به این درخواست عمل شد.

اگرچه عرف رسانه ملی انتشار جزئیات تعامل با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیست، ولی به دلیل نقل قول سازمان انرژی اتمی از این نهاد و برای صیانت از اعتبار رسانه ملی كه انتشار اخبار دقیق، مستند و صحیح در سرلوحه وظایف حرفه ای آن است، توضیحات فوق به اطلاع عموم رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۴:۱۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
من به عنوان یک ایرانی از زحمات صدا و سیما تشکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
کار خوبی کردین اطلاع دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
کار خوبی کردین اطلاع دادین
آخرین اخبار