شیمون پرز: تنشی در روابط اسرائیل و آمریکا وجود ندارد

رئیس پیشین رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت تنشی در روابط میان این رژیم و آمریکا وجود ندارد.

شیمون پرز: تنشی در روابط اسرائیل و آمریکا وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحره، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد  هیچ نوع تنشی در روابط بین این رژیم و آمریکا وجود ندارد. 

شیمون پرز در مصاحبه با این شبکه، درباره تنش های اخیر در مناطق فلسطینی گفت: توضیح دادن این مسئله برای من دشوار است. به اعتقاد من، این شرایط به نفع هیچ یک از دو طرف نیست. بدون شک این شرایط به ضرر ما و نیز دیگران است. من همچنان بر این باورم که بیشتر فلسطینی ها خواهان صلح هستند. 

پرز در پاسخ به این سئوال که سیاستهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در شهرک سازی و تضعیف تشکیلات خودگردان باعث بحرانی شدن اوضاع شده است، افزود: به اعتقاد من، بنیامین نتانیاهو هم می داند که پیشرفت فقط با مذاکرات به دست می آید و بدون مذاکرات هیچ چیزی پیشرفت نخواهد کرد. او بار دیگر تاکید کرد به تشکیل دو کشور برای دو ملت پایبند است. به اعتقاد من همین مسئله راه حل درست و عادلانه و نیز راه حل امکان پذیر است. 

وی درباره ناکامی نتانیاهو در مذاکرات با فلسطینی ها خاطرنشان مدعی شد: عامل ناکامی همه طرفها هستند. به اعتقاد من، دو طرف بیش از اندازه به طرح اتهام علیه یکدیگر پرداختند و به مذاکرات و نشستن پای میز مذاکره توجه نکردند. 

شیمون پرز درباره تیرگی روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی افزود: تنشی در روابط اسرائیل و آمریکا وجود ندارد بلکه توافق نظر میان نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور آمریکا وجود ندارد. به اعتقاد من دو طرف برای برطرف کردن این مسئله تلاش خواهند کرد، زیرا از نظر اساسی، ما در روند صلح در یک جبهه قرار داریم.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار