گزارش وب سایت سلان: دروغ‌های نتانیاهو در آینده آمریکا جایی ندارد

به نوشته وب سایت سلان، رؤسای جمهور آتی آمریکا و سیاستمداران این کشور به اندازه اوباما در برابر دروغ‌های نتانیاهو خویشتن‌داری نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وب سایت «سلان» در گزارشی نوشت: زمانی که بنیامین نتانیاهو در سفر اخیر خود به واشینگتن در مقابل باراک اوباما مدعی شد به راه‌حل دو کشور برای پایان دادن به بحران فلسطین پایبند است، بهترین فرصت را برای انتقاد از خود ایجاد کرد. اما رئیس‌جمهور آمریکا به جای استفاده از فرصت به دست آمده، به او لبخند زد و تواضعی بی‌مورد نشان داد.

بر هیچ کس پوشیده نیست که نتانیاهو تمام عمر حرفه‌ای خود را صرف نابودی فلسطین و راه‌حل دو کشور کرده است. مسئله‌ای که به تازگی فعالان جوان آمریکایی و دموکرات‌های مردمی این کشور را به فکر واداشته است. بسیاری از آن‌ها اشغال 50 ساله فلسطین بوسیله رژیم صهیونیستی را غیر قابل قبول می‌دانند. گرچه روند محکوم کردن صهیونیست‌ها به دلیل اقدامات تجاوزگرانه‌اش هنوز به کنگره آمریکا و مقامات ارشد این کشور راه پیدا نکرده است؛ اما در آینده‌ای نه چندان دور شاهد این مسئله نیز خواهیم بود.

در ادامه این گزارش آمده است: تحریم کالاهای وارداتی از سرزمین‌های اشغالی و برچسب‌گذاری آن‌ها بوسیله مقامات اروپایی نشان از تغییر روند اتحادیه اروپا در قبال سیاست‌های اشغالگرانه اسرائیل دارد. پیوستن اروپاییان به این روند، مسیر حرکت فلسطین به سمت آزادی را هموار خواهد کرد.

 اعضای کنگره آمریکا حتی اگر این تحریم‌ها را نپذیرند و قوانین بین‌المللی را در این ارتباط نقض کنند، نمی‌توانند منکر حق مالکیت مردم فلسطین بر سرزمین‌هایشان شوند. حقی که هر روزه بوسیله رژیم صهیونیستی نقض می‌شود.

بنابر این گزارش، تغییر نگرش اروپاییان و همراهی دموکرات‌های مردمی آمریکا، در حال تغییر دادن شرایط به نفع مردم فلسطین است. اوباما در سال‌های ریاست‌جمهوری نتوانست به وعده دوران نامزدی خود درباره حل بحران فلسطین جامه عمل بپوشاند. او با وجود آگاهی از قصور طرف اسرائیلی، همواره از دو طرف به دلیل پایبند نبودن به روند صلح انتقاد کرده است. 

به نوشته نگارنده این گزارش، به نظر می‌رسد اوباما و اعضای دولت او دیگر قصد ندارند بر اسرائیل برای برقراری صلح فشار وارد کنند و در عرصه سیاست خارجی به توافق ایران بسنده کرده‌اند. توافقی که در ازای آن به تل‌آویو سالانه حدود 5 میلیارد دلار باج خواهند داد. نتیجه این روند تسلط بیشتر رژیم صهیونیستی بر سرزمین‌های اشغالی و سرکوب فلسطینیان خواهد بود. 

در پایان گزارش مذکور آمده است: با توجه به مسائل مطرح شده، سیاست‌های خارجی اوباما نه تنها فشار بر مردم فلسطین را کاهش نداده است، بلکه آن‌ها را با دشمنی تا دندان مسلط تنها خواهد گذاشت. آینده آرامی در انتظار مردم فلسطین نیست؛ اما به نظر می‌رسد جامعه بین‌المللی نیز دیگر در مقابل تجاوزهای نتانیاهو کوتاه نیاید.  

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
هرجا جنایتی است دست اسراییل هم دران پیداست
آخرین اخبار