ارومیه؛

برگزاری بیست و چهارمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید در استانداری

بیست و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ بیست و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مهندس تقی کهوریان معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی در محل استانداری برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در این جلسه، با اشاره به ابلاغیه دستورالعمل اجرایی ماده 21 قانون رفع موانع تولید توسط بانک مرکزی و نقش و اهمیت اجرای آن در بسته خروج از رکود، اظهار داشت: بررسی نقاط قوت و ضعف این دستورالعمل و نظرات کامل اعضا دراجرای این طرح موثر خواهد بود.

وی گفت: با وجود اینکه از نظر کارگروه و دستگاههای اجرایی عضو آن، عبارت « در حال کار » مندرج در بند 1-3 ماده 1 ، به معنی واحدهای دارای پروانه بهره برداری معتبر تلقی می شود، لیکن بهتر است برای شفاف سازی بیشتر و پرهیز از تفاسیر متعدد، به جای عبارت « در حال کار » در این تعریف، از عبارت «دارای پروانه بهره برداری قانونی و معتبر» استفاده شود.

با توجه به بند الف ماده 21 قانون رفع موانع تولید به نظر می رسد نیازی به سپرده اولیه در لحظه افتتاح حساب نباشد.

با توجه به تفاوت نقطه سربه سر در صنایع مختلف و نیز وضعیت زیان ده فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی در سالهای اخیر، استناد به 60درصد فروش میانگین سه سال آخر فعالیت، ممکن است برای برخی از صنایع، آستانه اقتصادی بودن فعالیت واحد نباشد. فلذا بهتر است به جای عبارت «شصت درصد میانگین فروش سه ساله آخر فعالیت واحد» مندرج در ماده 19 دستورالعمل، از عبارت «حداقل نقطه سربه سر توجیه اقتصادی واحد» استفاده شود.

در تبصره ماده 14 دستورالعمل به منظور جلوگیری از تفاسیر مختلف توسط بانکها، به جای عبارت « حداکثر مدت، شش ماه از تاریخ استفاده »، عبارت «حداقل شش ماه و حداکثر 3 سال ( متناسب با دوره تولید )» درج شود


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.