شهرداری تهران به دنبال اجرای طرح لایحه مدیریت یکپارچه است

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: شهرداری تهران سال‌هاست که به دنبال اجرای طرح لایحه مدیریت یکپارچه شهری است.

بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرح واگذاری مدیریت توزیع آب به شهرداری تهران اظهار کرد: لازمه مدیریت توزیع آب یا هر فعالیتی محول بر شهرداری، تحقق طرح لایحه مدیریت یکپارچه شهری است که سال هاست شهرداری تهران آن را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری موضوعاتی مانند کم آبی، محیط زیست شهری را دنبال می کند، افزود: هنوز از نظر مراجع قانونی این امر به نتیجه نرسیده که مدیریت یکپارچه چنین مسئله ای را به شهرداری واگذار کند. 

نگاهداری با اشاره به توان و نوع مدیریتی که در شهرداری و ارتباط نزدیکی که با مردم در مدیریت شهری وجود دارد، گفت: زیرساخت های ارائه یک مدیریت موفق زمانی می تواند شکل بگیرد که لایحه مدیریت یکپارچه شهری در حوزه آب به شهرداری تهران واگذار شود اما تا زمانی که این لایحه تصویب نشود، دستگاه های اجرایی همکاری لازم را در این زمینه نخواهند داشت.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران درباره استفاده از آسفالت های جذبی در خیابان های تهران برای جلوگیری از هدر رفت آب باران، تاکید کرد: در فن بازار فناوری های نوین شهری شرکت هایی را داشتیم که در حال تحقیق و توسعه برای استفاده از آجر، سرامیک و آسفالت جاذب آب هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری علاقه دارد تا از فناوری نوین در حوزه مدیریت شهری استفاده کند به همین منظور استفاده از فناوری نیاز به امکان سنجی به ویژه در بعد هزینه نیاز به بررسی بیشتری دارد.

نگاهداری با بیان اینکه در حال حاضر رنگ های نانویی طول عمر بیشتری نسبت به رنگ آمیزی های معمولی دارند، گفت: مناطق زیادی در فن بازار برای استفاده از آسفالت های جاذب آب با شرکت های متولی قرارداد بستند و در آینده ای نزدیک این طرح به صورت پایلوت در مناطق 22 اجرا خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار