اولین نمونه گیری از ببر مهمان انجام شد

ببر مهمانی که از سیبری جهت احیای ببر میانکاله به ایران آمده و هم اکنون مشکوک به مشمشه است اولین نوبت از نمونه‌گیری خود را سپری کرد.

اولین نمونه گیری از ببر مهمان انجام شدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ببر مهمانی که پنج سال از ورود نافرجام خود را به ایران در پشت میله‌های تاریک و علائم مشکوک مبتلا به بیماری مشمه سپری می‌کند بالاخره با رضایت سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی در معرض نمونه گیری و آزمایش قرار گرفت.

*نمونه‌گیری انجام شد

 کمیته‌ای متخصص، متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست، دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و باغ وحش تهران با حضور در محل قرنطینه‌ای که ببر سیبری 5 سال از عمر خود را در آن سپری کرده بود اولین مرحله نمونه‌گیری از این مهمان نگون بخت را انجام دادند.

*3 نوبت خون‌گیری دیگری از ببر سیبری در راه است

 خون‌گیری از ببر سیبری در 4 مرحله و در بازه‌های زمانی متفاوت انجام می‌شود که اولین نوبت انجام شد و اما دفعات دیگری چه زمانی است؟

کریم امیری معاون بهداشت و مدیریت بیماری‌های مشترک سازمان دامپزشکی در این خصوص می‌گوید: بنا بر تصمیم کمیته تخصصی که برای آزمایش از ببر سیبری تشکیل شده، از این حیوان در چهار نوبت خون‌گیری به فاصله 21 روزه، 90 روزه و 180 روز انجام می‌شود و تا آخرین نوبت خون‌گیری حدود 6 ماه دیگر باقی مانده است.

*نمونه‌ها به آلمان می‌رود

 در هر نوبت خون‌گیری، نمونه‌ها در ایران و کشور  آلمان مورد آزمایش قرار خواهد گرفت تا نظر قطعی در مورد وضعیت سلامت حیوان اعلام شود.

* سازمان محیط زیست معدوم سازی را از نو نوشت

سازمان دامپزشکی ابتدای سال جاری با حذف گزینه معدوم سازی پیشنهاد داد که ببر سیبری برای آزمایش به جایگاهی استاندارد منتقل شود و در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش به باغ وحش منتقل شده و در صورت مثبت بودن نتیجه تا آخر عمر در جایگاه استاندارد به زندگی خود ادامه دهد اما سازمان حفاظت محیط زیست به تازگی اعلام کرده در صورتی که ببر سیبری آلوده به مشمشه‌ باشد باید معدوم شود و مسئولیت و هزینه نگهداری آن را نخواهد پذیرفت.

*داستان چه بود

5 سال پیش ببر سیبری نر و ماده‌ای به ایران جهت احیای ببر میانکاله‌ وارد شدند ولی مدتی از ورود آن‌ها نگذشته بود که ببر نر به علت تغذیه گوشت الاغ آلوده مرد و از  آن زمان تاکنون ببر ماده با علائم بیماری در قرنطینه است .

گفتنی است؛ بیماری مشمشه خطرناک و قابل انتقال به انسان است و در جایی که بهداشت و حقوق انسانی مطرح است باید حقوق حیوانات در اولویت پایین‌تری مد نظر قرار بگیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار