لشگری عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی باقی ماند

امیر عباس لشگری برای مدت چهارسال مجدد در عضویت کمیته پزشکی فدراسیون جهانی باقی ماند.

امیرعباس لشگری رییس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو در مورد انتصابش بعنوان عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی به خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران گفت: همانطور که می دانید درحاشیه سيزدهمين دوره رقابت هاي ووشوي قهرماني بزرگسالان جهان در شهر جاکارتاي اندونزي، رییس فدراسیون جهانی ووشو انتخاب شد و پس از چند روز که جلساتی در خصوص تصميم گيري به منظور  کميته هاي مختلف فدراسيون جهاني برگزار شد، شب گذشته  (سه شنبه 26 آبان)  "يو زاي چينگ" رييس فدراسيون جهاني اعضاي کميته پزشکي را معرفي کرد که من نیز بار دیگر برای مدت چهار سال بعنوان عضو این کمیته باقی ماندم.
وی در مورد وظایف کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو اعلام کرد: کنترل دوپینگ و نحوه نمونه گیری از ورزشکاران در مسابقات جهانی و همچنین برنامه ریزی در خصوص تعدا نمونه ها از مهمترین وظایف این کمیته هست. یکی دیگر از وظایف این کمیته  نظارت بر حوزه پزشکی مسابقات از جمله  کنترل گواهی سلامت ورزشکاران در زمان ثبت نام در رقابت ها، نظارت بر عملکرد پزشکان محلی که در رقابت ها حضور دارند،است.
همچنین با هماهنگی با کمیته فنی آمار صدمات را به آنان اعلام می کنیم و پیشنهادات خود را برای پایین آوردن آمار آسیب دیدگی ها به کمیته فنی ارائه می دهیم تا از بروز صدمات در ورزشکاران بکاهیم.
لشگری در مورد اهمیت حضور وی در کمیته پزشکی جهانی برای ورزش کشورمان گفت: به طور حتم ما هرچه بتوانیم کرسی های مختلف جهانی را به خود اختصاص دهیم ، به نفع ورزش کشورمان است.زیرا ما نماینده کشورمان در آن کمیته مربوطه هستیم و می توانیم منافع ورزشکاران خودمان را در نظر بگیریم و نگذاریم تا حق آنان ضایع شود.
نکته دیگر این است که با داشتن این جایگاه می توانیم در خصوص کنترل دوپینگ اعمال نظر کنیم و اینکه در چه اوزانی تست دوپینگ گرفته می شود، اطلاعات کافی داشته باشیم.کمااینکه قبل از آغاز مسابقات می دانستیم که در چه رده ای و چه وزنی می خواهیم نمونه گیرری دوپینگ داشته باشیم.
در صورت بروز آسیب دیدگی در حین مسابقات ، این پزشک است که می تواند مبارزه را قطع کند و به داور بگوید که آیا این ضربه درست بوده و یا خطا بوده .طبیعی است با حضور یک ایرانی در کمیته پزشکی جهانی اجازه نمی دهیم تا در صورت بروز چنیین مشکلی حقی از ورزشکار کشورمان پایمال شود.
گفتنی است: حسين اوجاقي مدیر فنی تیم های ملی ووشوی کشورمان و سرمربی تیم ملی ساندای کشورمان در بخش مردان بار ديگر از سوی یوازی چینگ رییس فدراسیون ووشوی جهان به عنوان يکي از اعضاي کميته ورزشکاران فدراسيون جهاني ووشو انتخاب شد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار