آیا فرانسه برای ریشه‌کن کردن تروریسم با اسد همکاری می‌کند؟

شبکه المیادین گزارش داد: مخالفان در فرانسه خواهان همکاری با دولت سوریه در مبارزه با تروریسم هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مخالفان فرانسوی معتقدند مبارزه با تروریسم به دیدگاه واقع بینانه و تغییر ریشه ای در ائتلاف ها نیاز دارد. 
خبرنگار شبکه المیادین در پاریس گفت: دولت فرانسه که برای دور کردن خطر تروریسم از این کشور تلاش می کند، طرحی برای متحد کردن قدرت های جهانی مطرح کرد و "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه در سفر هفته آینده خود به واشینگتن و مسکو برای تبلیغ آن تلاش خواهد کرد.

موفقیت طرح اولاند غیرممکن به نظر می رسد، زیرا راهبرد مسکو و واشینگتن در پرونده سوریه منطبق نیست و پاریس بر حفظ ائتلاف خود با عربستان سعودی بزرگترین واردکننده سلاح از فرانسه اصرار دارد. عربستان که بر پیش شرط کناره گیری بشار اسد از قدرت تاکید دارد، حاضر نیست با ایران سر میز مذاکره بنشیند. به همین هدف تلاش های اولاند دور از دسترس به نظر می رسد. 

جک میار نماینده حزب جمهوریخواه در فرانسه به المیادین گفت: «ما امروز سیاست عجیبی در خاورمیانه در پیش گرفته ایم. به جای آنکه از طرف هایی که با داعش و جبهه النصره مبارزه می کنند یعنی روسیه و دولت سوریه حمایت کنیم، برخلاف آن عمل می کنیم. نمی دانم آیا ما در عمل به این دو گروه تروریستی کمک می کنیم.»

در ادامه این گزارش آمده است: فرانسویهایی که از حملات جدید می ترسند، درباره سیاست های فرانسوا اولاند دچار دودستگی شده اند. در حالی که عده ای از اعتماد کامل به اولاند سخن می گویند، بخش دیگری از مردم فرانسه در توانایی او برای جلوگیری از ادامه حملات تردید دارند. مخالفان فرانسوی حاضر نیستند به اصلاحات قانون اساسی مورد نظر اولاند رای بدهند. دولت فرانسه در برابر گزینه های دشواری قرار دارد و برای جمع اضداد تلاش می کند. پاریس در حالی خواهان دور کردن خطر تروریسم از خود است که بر روابط با کشورهایی تاکید دارد که افکار عمومی فرانسه آنها را حامی تروریسم می دانند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار