حواشی داغ از یازدهمین جلسه بابک زنجانی:

متهم نفتی: آمده‌ام قدرتم را نشان دهم

متهم اصلی پرونده نفتی گفت: مجموع دفاعياتم 200 صفحه است که به 161 صفحه کاهش داده ام و تاکنون 98 صفحه از دفاعيات خود را قرائت کرده ام.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پيش از آغاز جلسه دادگاه، وکيل بابک زنجانی با موکل خود گفت‌وگو می کرد و پس از آن نيز وکيل متهم پرونده با کارشناسان بانک ها در حال گفت‌وگو بود که با ورود قاضی پرونده به جلسه دادگاه وکيل در جايگاه خود قرار گرفت.

دادگاه طبق معمول ساعت 9 صبح پس از قرائت قرآن کريم شروع شد؛ متهم بعد از تذکرات آئين نامه ای رئيس دادگاه که طبق معمول هر روز پيش از شروع دادگاه آن را قرائت می کند تا نظم جلسه دادگاه رعايت شود در پشت تريبون قرار گرفت و به ادامه دفاعيات خود پرداخت. 

بابک زنجانی گفت: دفاعيات من 200 صفحه بود که آن را به 161 صفحه خلاصه کرده ام تا وقت دادگاه گرفته نشود و زودتر به نتيجه برسد .

قاضی صلواتي هم در پاسخ بیان کرد:‌ آن مواردی که غير ضروری است، حذف کنيد و در قالب لايحه مکتوب به دادگاه ارائه دهيد.

با گذشته يک ساعت از جلسه دادگاه متهم در ادامه دفاعيات خود خطاب به قاضی گفت‌: خسته تون که نکردم؟ قاضی هم پاسخ داد شما خسته شديد ؟ بابک زنجانی گفت: من امروز می خواهم قدرتم را به شما نشان دهم. 

قاضی صلواتی ساعت  10 و 30 دقيقه تنفس 15 دقيقه ای اعلام که در اين ميان زنجانی با خنده نفس راحتی کشيد . 

پس از تنفس، دوباره دادگاه با دفاعيات زنجانی ادامه پيدا کرد اما اين بار زنجانی آستين های خود را بالا زده بود؛در بخشی از دفاعيات خود به اشتباه کلمه "افساد فی الارض" را به کار برد اما در ادامه گفت : ببخشيد اينقدر گفتند افساد فی الارض که عادت کردم به آن .    
   
رونده جلسه دادگاه با دفاعيات متهم پرونده ادامه داشت تا اينکه نجفی نماينده دادستان در جلسه دادگاه اعلام کرد: مبلغ 8 ميليارد و 270 ميليون يورو در بانک اچ اس بی سی  (HSBC) درج شده است ، بابک زنجانی در پاسخ گفت : شما توجه نکرديد من چی گفتم ؟ اگر توجه  می کرديد اين سئوال را مطرح نمی کرديد .

بابک زنجانی در ادامه دفاعيات خود رشته کلام از دستش در رفت که رئيس دادگاه بیان کرد: کدام صفحه را مشکل داری بگو تا همان صفحه در کيفرخواست قرائت شود اما بابک زنجانی پاسخ داد: کيفرخواست من با کيفرخواست نماينده دادستان فرق می کند چون من به طور خلاصه ياداشت برداری کرده ام .

نماينده دادستان تهران در ادامه دفاعيات متهم پرونده دوباره از قاضی پرونده درخواست کرد کارشناسان درباره "اچ اس بی سی" و " اف ای ای بی" اظهار نظر کنند چون ارتباط مستقيم با پرونده دارد .

وی ادامه داد: دفاعيات متهم صرفاً ادعاست که بابک زنجانی هم گفت مال شما(اظهارات شما) چيست؟ نماينده دادستان پاسخ داد: ما مستند داريم.

زنجانی در ادامه خطاب به نماينده دادستان گفت : اطلاعات خود را تکميل کنيد . 

وی افزود : 15 صفحه از دفاعيات من باقی مانده است و اجازه دهيد من ادامه دهم بعد از آن تا آخر عمر خود شما بگوييد ما گوش می دهيم .

پس از آن کارشناس بانک مرکزی درباره صدور اسناد واريز وام  HSBC  و يوروسف توضيح داد.

با پايان يافتن اظهارات کارشناس بانک مرکزی و پاسخ مختصر وکيل مدافع متهم پرونده، قاضی ادامه رسيدگی را به شنبه هفته آينده موکول کرد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار