تاریخ تقدیر و معرفی برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) مشخص شد

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از تاریخ تقدیر و معرفی برگزیدگان دوره اول جایزه مصطفی( ص) خبر داد.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: جایزه مصطفی(ص) با هدف پاسداشت علم و تکریم علم‌آموزی در جهان اسلام در ایران شکل گرفته است و به عنوان جایزه عالی فناوری و با مصوب شورای انقلاب فرهنگی به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام در چهار حوزه فناوری نانو، زیستی و پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات یک اثر برگزیده بخش عمومی اعطا می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: این جایزه به عنوان اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت است.

کرمی تصریح کرد: از این رو به منظور ارج نهادن به صاحبان آثار منتخب دوره اول جایزه مصطفی در تاریخ چهارم دی ماه سال جاری با حضور شخصیت‌های برجسته علم و فناوری جهان در تالار وحدت برگزار می‌شود.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به جایزه ویژه دانشمندان برتر جهان اسلام خاطرنشان کرد: جایزه مصطفی (ص) در چهار رشته علوم فناوری نانو، علوم فناوری زیستی و پزشکی، علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات و اثر برتر در دیگر حوزه‌های علمی اعطا می‌شود و در هر رشته علاوه بر دریافت لوح و مدال مخصوص منبع 500 هزار دلار جایزه نقدی نیز دریافت می‌کنند که از محل موقوفات جایزه یعنی صندوق سرمایه‌گذاری و جایزه مصطفی است.

کرمی در زمینه همکاری 200 مرکز علمی جهان با جایزه مصطفی عنوان کرد: در مدت فعالیت دبیرخانه جایزه که مسئولیت اجرا و برگزاری جایزه علم و فناوری را به عهده دارد، جایزه مصطفی به سیزده هزار مخاطب از مراکز علمی پژوهشی دنیا معرفی و سه خبرنامه با محدودیت انعکاس آفرین اخبار و رویدادهای این جایزه منتشر شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار