رونمایی از ربات انسان نمای ملی سورنا 3 /پیگیری معافیت گمرکی مواد اولیه مصرفی شرکت‌های دانش بنیان

رونمایی از ربات انسان نمای ملی سورنا3، برنامه مشترک ایران و روسیه در زمینه هوا وفضا تا حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت از مهم ترین اخبار حوزه فناوری در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ،در هفته ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه فن آوری منتشر شد.

ضرورت بازار سازی داخلی و خارجی برای شرکت‌های دانش‌بنیان
سیدمحمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان بیان کرد:مهمترین کاری که باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهیم بازار سازی داخلی و خارجی برای آن‌ها است. خواست شرکت‌های دانش‌بنیان این است که در محیطی مناسب کار کنند و شرایط برای آن‌ها فراهم شود و در محیطی کاملاً منصفانه حضور داشته باشند.

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت نفت
بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی دراظهارکرد:با توجه به بررسی‌هایی که یکسال و نیم گذشته در خصوص اعتبارات تخصیص داده شده به صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت 585 طرح مصوب و در مجموع 2 هزار و 450 میلیارد ریال به این طرح‌ها پرداخت شده استاین صندوق از شرکتهای داخلی فعال در حوزه صنعت نفت در صورت گذراندن مرحله دانش‌بنیان شدن حمایت می‌کند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد ملی نخبگان و شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی
پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست  از امضای تفاهم نامه همکاری بین بنیاد ملی نخبگان و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور پشتیبانی از صاحبان استعداد برتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در زمینه فعالیت‌های تجربی و آزمایشگاهی خبرداد.

اعتبار بخشی بیشتر به نقشه راه فناوری‌های دریایی
محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد:ستادتوسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در نظر دارد با نظر خواهی از جامعه و اعمال نظرات و پیشنهادات دریافتی علاوه بر رفع ایرادات و جمع بندی نهایی به نقشه راه فناوری‌های دریایی اعتبار بیشتری بخشد ترسیم نقشه راه یک برنامه ریزی نیاز محور در صنایع دریایی است و ترسیم این نقشه راه به شناسایی‌، انتخاب و توسعه گزینه‌های فناوری برای پاسخگویی به نیازها کمک می‌کند.

ارائه خدمات شبکه آزمایشگاهی کشور به شرکت‌های دانش بنیان
علی وطنی معاون توسعه و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد:برای تثبیت نیرو بخصوص در شهرهای مرزی کشور باید نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان در این مناطق اقدام کنیم و در کنار آن شبکه آزمایشگاهی کشور نیز به این شرکت‌ها خدمات خود را ارائه دهندآزمایشگاه‌ها به عنوان پشتیبان شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح هستند و اقتصاد دانش‌بنیان باید از کانال نتایج آزمایشگاه‌ها بگذرد.

روبات انسان نمای ملی سورنا 3 رونمایی شد
مراسم رونمایی از روبات انسان‌نمای ملی سورنا روزدوشنبه 25 آبان 94 در دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و در حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دکتر سورنا ستاری،‌ رئیس دانشگاه تهران دکتر نیلی احمد آبادی و نمایندگان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با موفقیت برگزار شد پروژه روبات انسان نمای ملی سورنا 3 توسط مرکز سیستم‌ها و فناوری‌های پیشرفته دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با مدیریت دکتر عقیل یوسفی کمال به عنوان مجری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان کارفرما انجام شده استسورنا 3 با قدی برابر با 190 سانتی متر و وزنی در حدود 98 کیلوگرم در زمره روبات‌های انسان‌نما با اندازه واقعی انسان بالغ قرار می‌گیرد.

آمادگی حمایت از سایز کوچک سورنا 4 را داریم
سورنا ستاری معاون غلمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از روبات انسان نمای ملی سورنا 3 از اعلام آمادگی معاونت علمیو فناوری  برای پیش خرید و حمایت از سایز کوچک سورنا 4 را خبرداد وعنوان کرد: پروژه هایی مانند سورنا 3 که با هدف مشخص مطرح می‌شوند باعث تحقق در کشور می‌شوند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی حمایت کامل و پیش‌خرید سایز کوچک سورنا 4 را دارد.

هلدینگ‌های بزرگ برای خرید ایده‌های دانش‌بنیان وارد مذاکره می‌شوند
علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد:
 به دنبال آن هستیم که هلدینگ‌های بزرگ را وارد طرح کنیم تا ایده‌ها را خریداری کنند از این رو با شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان برای سرمایه گذاری وارد مذاکره شده‌ایماین سرمایه گذاری بالاخص در حوزه ایده‌های دانش‌بنیان خواهد بود که سود بسیار بزرگی خواهد داشت.

جهت‌گیری دانشگاه‌ها باید تغییر کند/نیروی جوانی از نفت و گاز مهم‌تر است
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای خانواده فناوری شریف که صبح روزسه شنبه 26 آبان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفتسالیان سال است که انتقال تکنولوژی را در قراردادهایمان نوشته‌ایم این مساله به این دلیل است که تصور ما نسبت به تکنولوژی و صنعت غلط است از این رو باید جهت‌گیری دانشگاه‌ها عوض شود آن زمان است که می‌فهمیم مهم نیست نفت و گازمان را ببرند مهم جوانان هستند که از دست نروندبا این تفکرات سعی کرده‌ایم اتفاقات خوبی در حوزه علم و فناوری بیفتد این جهت گیری جدیدی است که باید در رویکرد جدید اقتصاد ایجاد شود که همه ما باید اخلاق 150 ساله نفتی را کنار بگذاریم نگاه ها باید عوض شود ما نیازمند رویکردهای جدید هستیم.

جایزه مصطفی از سوی دولت تامین نمی‌شود
‌سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم دستاوردهای خانواده فناوری شریف بیان کرد: جایزه مصطفی به هیچ عنوان حتی یک ریال از پول دولت تامین نمی‌شود و تامین بودجه جایزه مصطفی به صورت وقف صورت می‌گیرد اصرار همه بر این است این جایزه با پول دولت اجرا نشود و خوشبختانه مبلغ جدیدی برای این جایزه در نظر گرفته شده است.

گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ خصوصی در حوزه فناوری
سهراب‌پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای خانواده فناوری شریف که صبح روز سه شنبه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهارکرد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ خصوصی در حوزه علم و فناوری داشته باشیم و اگر بتوانیم این نیاز را تامین کنیم رشد قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

پیگیری معافیت گمرکی مواد اولیه مصرفی شرکت‌های دانش بنیان
سید محمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ ها و موسسات دانش‌بنیان اظهارکرد:موضوع معافیت گمرکی مواد اولیه مصرفی شکرتهای دانش‌بنیان در حال حاضر امکان پذیر نیست ولی این موضوع در حال پیگیری است و به زودی نتیجه‌ی نهایی آن اعلام می‌شود.
 
اشتراک گذاری بیش از 3 هزار تجهیزات آزمایشگاه در شبکه آزمایشگاهی
رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: درحال حاضر بیش از 200 مجموعه از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی عضو شبکه هستند و بیش از 3000 تجهیزات آزمایشگاهی در این شبکه به اشتراک گذاشته‌ شده‌ است.

تمام پیشرفت‌های علمی و فناوری حوزه پزشکی و سلامت وارد بخش خصوصی می‌شود
امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری و سلول‌های بنیادی بیان کرد: همان طور که می‌دانیم در حال حاضر بیماری‌های کشنده و صعب‌العلاجی داریم که هنوز هیچ دارویی و درمان خاصی برای آن‌ها پیدا نشده است، از این رو هدف بر این است که با استفاده از روش‌های نوین انسان بتواند بیماری‌هایی که در درمان آن با شکست مواجه شده و نتوانسته در درمان آن‌ها راه حلی پیدا و وارد بخش خصوصی کند

پیگیری تدوین آئین نامه مراکز ارائه خدمات سلول درمانی
امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناور‌ی‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: درحال حاضر پیگیر انجام اقدامات لازم جهت تدوین و تصویب آیین‌نامه مراکز ارائه خدمات سلول‌ درمانی هستیمدر آینده نه چندان دور آینده پزشکی به سمتی سوق داده خواهد شد که اکثر متخصصان رشته های مختلف پزشکی از سلول برای درمان بیماری‌ خود استفاده خواهند کرد.

فرستادن ماهواره‌های کوچک در مدار با کاربری‌های متعدد
منوچهر منطقی رییس ملی مرکز فضایی ایران و دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های فضایی که بین ایران و روسیه قرار است انجام شود فرستادن ماهواره‌های کوچک در مدار با کاربری‌های مختلف و متعدد می‌باشد.

حمایت دولت از 585 شرکت نوپای دانش‌بنیان
بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: از زمان تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی دولت از 585 شرکت نوپای دانش بنیان با مبلغ 450 میلیارد ریال حمایت کرده است، این در حالی است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال به 5000 میلیارد ریال افزایش می‌یابد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار