فراهم شدن زیرساختهای توسعه و پیشرفت سلول‌درمانی و مراکز توانمند در کشور

دبیر ستاد توسه فناوری و سلول‌های بنیادی معاونت علمی گفت: زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت سلول درونی و مراکز توانمند کشور فراهم می‌شود.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری و سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در حوزه علم نوین و شاخه جدید پزشکی که علم استفاده از سلول برای درمان بیماری‌هاست و همچنین افزایش طول عمر انسان در واقع در سه حوزه برای تعیین زیرساخت‌های لارم در حال فعالیت هستیم.

وی در ادامه تأکید کرد: یکی در حوزه آموزش و پژوهش است که بتوانیم نیروی انسانی لازم را تربیت کنیم و هم بتوانیم سلول و نحوه‌ی تهیه آن و فراوری آن را یاد بگیرند و بتوانند به صورت مدرن آن را با استفاده از تکنولوژی پیشرفته انجام دهند.

حمیدیه تصریح کرد: حوزه دوم، حوزه تجاری‌سازی و بازار محصولات است که در آن زمینه باید کار شود که شرکت‌هایی و سرمایه‌گذارانی بتوانند محصولاتی که ما داریم بعد از آموزش و پژوهش‌هایی که انجام می‌دهند به آن برسند و بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به حوزه سوم خاطرنشان کرد: حوزه سوم ارتقا و ایجاد مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلول است که آن هم در حال پیش‌بینی هستیم تا بتوانیم در نقاط مختلف کشور به ویژه در قطب‌های وسیع کشور و شهرهای بزرگ صاحب مراکزی شویم تا بتوانیم خدمات سلولی را به صورت مدرن و با برنامه و به صورت مدون و قانونمند به مردم ایران ارائه دهیم.


.برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.