اراک؛

افزایش 30 هزار تخت بیمارستانی و خرید 1000 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در دو سال گذشته

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : در دوسال گذشته 30 هزار تخت بیمارستانی و 1000 میلیارد تومان انواع تجهیزات پزشکی به بخش سلامت کشور افزوده شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، دکتر هاشمی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در سالن الغدیر استانداری مرکزی در اراک از افزایش 30 هزار تخت، 1000 میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی و احداث 12 هزار خانه بهداشت در سراسر کشور خبر داد.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص عدم قبول دفترچه های بیمه سلامت در بیمارستانهای تامین اجتماعی گفت: این مشکلی است که بارها با مسئولان تامین اجتماعی مطرح شده اما متاسفانه نتیجه ای نداشته است در تلاشیم با پیگیریهای مکرر این مشکل را برطرف کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر قرار است خدمات بهتر ارائه دهیم باید یک سازمانی ایجاد شده ، منابع در یک صندوق تجمیع شود و با تجمیع بیمه ها، ایرانیان به طور مستمر، یکسان و برابر خدمات دریافت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که تاثیر طرح تحول نظام سلامت در شهرهای کوچک منفی بوده و باعث برچیده شدن مطب پزشکان شده است گفت: اگر چه این موارد بسیار کم و نادر است اما برای این دست پزشکان برنامه ای بلند مدت در نظر گرفته شده که بتوانند پس از انجام موظفی در کلینیک های ویژه حضور داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی به طرحهای نیمه تمام درمانی و پزشکی استان مرکزی هم اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات منابع مالی در کشور بعید است تا 25 سال آینده طرحهای نیمه تمام غیر ضروری به بهره برداری برسد اما در صورت ورود بخش خصوصی و واگذاری پروژه ها و همچنین ایجاد تسهیلات در تلاشیم تا پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد را ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز از شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان 96 تخت خوابی تامین اجتماعی شهرستان شازند همبازدید و از نحوه رسیدگی به بیماران، درمان و خدمات مطلع شد.

وزیر بهداشت پس از این جلسه و حضور در شورای سلامت به شهرستان خمین سفر خواهد کرد.

وزیر بهداشت شب گذشته هم به طور سر زده پس از ورود به اراک از بیمارستانهای آیت الله خوانساری ، ولی عصر، امیر کبیر و طالقانی هم بازدید کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


برچسب ها: اراک ، هاشمی ، بیمارستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.