اراک؛

وزیر بهداشت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی

دانشگاه علوم پزشکی اراک رتبه‌های دانشگاهی خوبی را در سطح کشور به دست آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک رتبه‌های دانشگاهی خوبی را در سطح کشور به دست آورده است، اما با توجه به این توانمندی‌ها سرانه آموزشی مناسبی به آن اختصاص داده نشده است.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی، افزود: وضعیت کلی حوزه سلامت استان مرکزی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات مناسب نیست، هرچند این استان با استان‌های دیگر  کشور فاصله زیادی ندارد، اما باید تلاش شود تا کمبودهای موجود برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به کمبود تخت در مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری، بیان کرد: با توجه به اینکه این مرکز بیماران استان های همجوار را نیز تحت پوشش دارد، طرح توسعه آن که با کمک خیرین در حال ساخت است، باید در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.
وی در ادامه عنوان داشت: مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک نیز یکی از پروژه‌های زمانبر در حوزه بهداشت و درمان به شمار می‌رود که مدیریت استان، پیمانکار پروژه و دیگر مسئولان متعهد شده‌اند این پروژه را هر چه زودتر به بهره‌برداری برسانند.

به گفته دکتر هاشمی توسعه و تجهیز  فضای فیزیکی مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر و بخش کودکان این مرکز نیز باید در دستور کار دانشگاه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز باید تلاش کنند در بودجه سال 95 اعتبارات ویژه‌ای را برای اتمام پروژه‌های حوزه سلامت موجود در استان تصویب کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بیماری سرطان گفت: هیچ کس نباید بدون مطالعه شیوع بیماری سرطان را به صنایع و آلایندگی آنها نسبت دهد، زیرا صنایع موجب توسعه و اشتغال‌زایی در هر منطقه‌ می‌شوند.

وی افزود: برای ایجاد اطمینان در مردم ایجاد مرکز تحقیقاتی مجهز برای پالایش آلودگی هوا مورد نیاز می باشد و هر جا خطری وجود داشت باید مردم را به صورت شفاف در جریان قرار بدهیم.

دکتر هاشمی اظهار کرد: میزان ابتلا به سرطان در ایران بسیار پایین‌تر از دیگر کشورهای مشابه است، اما این مهم به این معنا نیست که آسوده باشیم، بلکه باید با توجه به حرکت به سوی سالمندی زنگ خطر سرطان را در کشور به صدا در آوریم.

وی بیان داشت: متأسفانه راهنمای بالینی و نظام ارجاع به خوبی در کشور شکل نگرفته است که نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها برای بهبود این وضعیت هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 10 میلیون نفر که فاقد پوشش بیمه‌ای بودند، تحت خدمات بهداشتی و درمانی قرار گرفته‌اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.