جرقه آتش بودن «پریسکه» را ثابت کردیم

هم اکنون مانند جرقه آتش بودن شعر پریسکه (شعر کوتاه) را به اثبات رساندیم.

آذر عاصمی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت شعر پریسکه (شعر کوتاه) ایران گفت: هم اکنون موفق شدیم به اثبات برسانیم پریسکه (شعر کوتاه) جرقه آتش است. شاعران بزرگ حق دارند به این شعر ایراد بگیرند؛ به دلیل آنکه آن‌ها شعرهایی در قالب‌هایی چون غزل و به صورت بلند می‌سرایند و ضربه را در آخر وارد کنند.

وی افزود: شاعران شعر پریسکه (شعر کوتاه) مفهوم را به صورت ضربه‌ای سریع در اثر خود وارد می‌کنند. خوشحالم توانستم شاعران زیادی را به این نوع شعری علاقه‌مند کنم و به این سمت بکشانم. شاگردهای زیادی از کشورهای مختلفی چون افغانستان زیر نظرم شعر پریسکه را آموختند.

این شاعر با اشاره به سابقه خود در قالب شعری پریسکه (شعر کوتاه) بیان کرد: به دفاع از شعر پریسکه (شعر کوتاه) در ادبیات امروزمان پرداختیم، تا حدی که از خود استاد بهرهی بنیانگذار سبک شعری پریسکه (شعر کوتاه) دفاع کردم و جزو اولین کسانی هستم که این قالب شعری را در میان شاعران جا انداختم.

عاصمی ادامه داد: خوشحالم امروز سومین سال ایجاد قالب شعری پریسکه را مشاهده می‌کنم. همه من را به عنوان فردی جنگجو در این نوع شعری می‌شناسند. استادان و منتقدان در تمام انجمن‌های ادبی در برابر شعر پریسکه شمشیر از رو کشیدند. با وجود تمام این موفقیت‌ها تا کنون هفت مجموعه شعری در این قالب چاپ کرده‌ام.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.