ساری ؛

رتبه دوم کتابخانه عمومی آمل در افزایش اعضا

رئیس کتابخانه‌های عمومی آمل گفت: کتابخانه عمومی آمل رتبه دوم را به جهت عضو و امانت استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آقابزرگ حسینی با بیان اینکه در سال گذشته دو کتابخانه وسطی کلا و اسکومحله این شهرستان به بهره‌برداری رسید،گفت: کتابخانه اسکومحله با عنایت شهر شدن امام‌زاده عبدالله(ع) در حوزه شهری قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون در این شهرستان هفت کتابخانه حوزه شهری و روستایی فعالیت دارد، افزود: یک کتابخانه روستایی و شش کتابخانه شهری است که در کتابخانه عمومی مرکزی با 32 هزار جلد کتاب و 5 هزار عضو و روزانه 400 نفر مراجعه‌کننده رتبه دوم را به جهت عضو و امانت استان به خود اختصاص داده است.

حسینی گفت: کتابخانه عمومی شهید عباس‌زاده در سال 42 تاسیس شده که قبلا در ساختمان فعلی مسافرخانه فرهنگ بوده و به عنوان دو کتابخانه عمومی شناخته می‌شد.

وی گفت: از دیگر کتابخانه این شهرستان، کتابخانه دانش پژوه در شهرک مروارید به عنوان مدرن‌ترین و مجهزترین کتابخانه آمل، کتابخانه امام خمینی(ره) در پارک دانشجو با فضای فیزیکی بسیار کم و مراجعه‌کنندگان زیاد، کتابخانه دابودشت با استانداردهای لازم، کتابخانه رینه به عنوان تنها کتابخانه بخش لاریجان و کتابخانه شهر امام‌زاده عبدالله است.

وی با تاکید بر این که آمل به لحاظ فضای کتابخانه‌ای با سه شاخص از چهار شاخص رشته کتابداری در حد وسط به پایین هستیم، افزود: این رتبه برای شهری چون آمل با نام شهر فعالان مناسب نیست.

حسینی، استاندارد جهانی فضای فیزیکی یک کتابخانه عمومی را هر 100 نفر هشت متر عنوان و مطرح کرد: این شهرستان با 1/16 فضای فیزیکی با توجه به تعداد جمعیت شهری سرانه فیزیکی آن کم است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی آمل با اشاره به جایگاه تنها کتابخانه مرکزی این شهرستان یادآور شد: متاسفانه کتابخانه آمل از استاندارد لازم برخوردار نیست و در وجه سوم واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استانداردسازی یک کتابخانه بر شاخص اعضا، متراژ فیزیکی و تعداد کتابخانه این شهرستان از شرایط استانداردسازی محروم است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: اختصاص ، کتابخانه ، آمل ، رتبه ، دوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.