دورهمی مقامات فرهنگی در موزه هنرهای معاصر

پیش نمایش آثار فریده لاشایی و رونمایی از تعدادی از کارهای گنجینه موزه هنرهای معاصر با حضور وزیر ارشاد انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته مراسم پیش‌نمایش آثار فریده لاشایی و چندین اثر از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری، مجید ملانوروزی مدیر کل هنرهای تجسمی و هنرمندان و بازیگران دیگری از عرصه‌های مختلف هنر برگزار شد.

علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به اهمیت نمایشگاه "در جست و جوی گمشده" گفت: فریده لاشایی از هنرمندان تاثیرگذار که در رده بسیاری از هنرمندان مطرح جهانی است و این نمایشگاه با توجه به اینکه آثار این هنرمند را از مراکز و مجموعه های گوناگون گردآوری کرده حایز اهمیت است.

جنتی همچنین با اشاره به تاثیر برجام گفت: بی تردید برجام در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و از جمله در حوزه فرهنگ و هنر تاثیرگذار است و می تواند زمینه هایی را برای توسعه فرهنگ و  هنر و تعامل بین المللی فرهنگ و هنر فراهم کند و ما امیدواریم بتوانیم هنر ایران را بیش از گذشته در جهان معرفی و مطرح کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تفاهم نامه موزه هنرهای معاصر تهران با بنیاد فرهنگی پروس آلمان اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه بیانگر آن است که فرصت هایی برای تعامل هنری فراهم است و کشورهای دیگری از جمله ایتالیا نیز خواستار آثاری از موزه هنرهای معاصر و تعامل و ارتباط فرهنگی هستند.

ملانوروزی یکی از اهداف و برنامه‌های موزه را توجه و اهمیت به هنرمندان معاصر دانست و گقت: نمایش این آثار از این بانوی هنرمند بهانه‌ای است تا یاد او را زنده نگه داریم.

وی همچنین به حضور و همکاری این مرکز با دو کیوریتور ایرانی و ایتالیایی یعنی آقای چلانت اشاره کرد که با فریال جواهریان گرداندن این نمایشگاه را به عهده گرفته‌اند و اظهار داشت: بعد از این هم قرار است این مرکز نمایشگاه‌هایی را با کیوریتور‌های جهانی برگزار کند.

بعد از این هم چلانت به آثار و هنر ارزشمند فریده لاشایی اشاره داشت و این اتفاق را به فال نیک برای برقراری ارتباط بیشتر ایران با کشورهای دیگر گرفت.

فریال جواهریان هم ضمن تشکر از مسئولین موزه برای تحقق این امر از ادامه چنین روالی ابراز امیدواری کرد و در آخر راجع به آثار لاشایی خاطرنشان کرد: این مجموعه به جد یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های هنری کشورمان است و درباره این مرکز هم امیدوارم که با همکاری هنردوستان بشود آن را تعمیر و ترمیم کرد تا بیشتر در خدمت هنر باشد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه شنبه 30 آبان با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح رسمی و بعد از آن در روز یکشنبه نشستی در مورد همین مجموعه با سخنرانی و حضور اساتید و هنرمندان ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار