«کاتماندو» در قلب عکس‌ها

روح‌الله ظریفیان این بار عکس‌هایش را به نگارخانه بهزاد آورده است.

روح‌الله ظریفیان هنرمند مجسمه‌ساز و عکاس در خصوص نمایشگاهش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تخصص اصلی من مجسمه‌سازی بوده و سالهاست در زمینه صنایع دستی به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنم.

وی افزود: با توجه به علاقه‌ای که به عکاسی داشتم، 8، 9 سال است که به صورت پیوسته این شاخه هنری را دنبال کرده و در نتیجه این نمایشگاه عکس را برگزار کردم.

وی با اشاره به اینکه چند مجموعه عکس دیگر را برای برپایی نمایشگاه آماده دارد، خاطرنشان کرد: در سطح کشور و به طور کل نمایشگاه‌های عکس زیادی برپا می‌شود، اما چنین سوژه‌ای را به شخصه تاکنون ندیده بودم و ایده آن کاملا ذهنی و مربوط به دغدغه من بود.

وی ادامه داد: در این مجموعه که به سبک مینیمال کار شده است، زمان رخداد زلزله، نماهای دور و نزدیک از شرایط قبل از زلزله، لحظه وقوع زلزله و پس از آن پرداخته شده است. به این ترتیب که من این دغدغه را همیشه در ذهن داشتم، چرا که اوضاع ما به لحاظ جغرافیایی به گونه‌ای است که در خطر هستیم و باید به هوش باشیم. با تماشای این سوژه یعنی اجتماع پرنده‌ها، آرامش آنها و در لحظاتی آشفتگی و پریشانی‌شان، جرقه‌ای به ذهنم خورد که از آن برای بیان دغدغه‌ام بهره گیرم. پس وقت را غنیمت دانستم و عکاسی کردم.

وی اظهار داشت: آن چه مهم است این است که باید همیشه و در هر شرایطی امید داشت. به همین خاطر است که من لحظات بعد از زلزله را با اجتماع پرندگانی که روی تیر چراغ برق نشسته‌اند و گویی دوباره به آرامش رسیده‌اند، نشان دادم. 
در حالیکه می‌شد همان آشفتگی پرندگان را با کادربندی‌ها و تکنیک‌هایی کار کرد، اما من اعتقاد دارم که امید همیشه باید در هر شرایطی حفظ شود و معنویت یک شهر و بعد غیرمادی آن هیچ‌گاه حتی با زلزله هم از بین نخواهد رفت. پس در عکس‌ها ساختار اصلی سرجایش ماند و حفظ شد.

ظریفیان تصریح کرد: این مجموعه برای هر اتفاق دیگری می‌تواند معنا پیدا کند و نگاه مخاطب آزاد است تا هر برداشتی را داشته باشد. همچنین گفتنی است؛ لوکیشن مورد نظر در عکاسی  منطقه‌ای در شهر تهران بوده که حدودا در زمان یک ساعت کار عکسبرداری این مجموعه به طول انجامید.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه عکس روح‌الله ظریفیان تا پایان هفته در نگارخانه کمال‌الدین بهزاد میزبان هنردوستان است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار