بنابی: تسهیلات دولت مدیریت نشود آسیب اجتماعی وارد می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: تسهیلات دولت به مردم اگر به درستی مدیریت نشود به اقتصاد و جامعه آسیب جدی وارد می‎کند.

گگ
رضا باقری بنابی در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وام 10 میلیون تومانی کالا که قرار است در قالب بسته اقتصادی دولت به مردم داده شود، گفت: ارائه چنین تسهیلاتی اگر به درستی مدیریت نشود آسیب جدی به اقتصاد و جامعه وارد می‎کند. چرا که علی‎رقم ورود نقدینگی به بازار و ایجاد تورم، زمینه دلال‎بازی را نیز برای سوءاستفاده‎ کنندگان فراهم می‎کند.


عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: موفقیت چنین طرح‎هایی مرهون هماهنگی مناسب میان کارخانه‎های داخلی لوازم خانگی است تا افراد بتوانند به اندازه مبلغ تعیین شده از شرکت تولیدی لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند.


نماینده مردم بناب ادامه داد: نگرانی ما از این طرح این است که طرح مزبور به درستی انجام نشود و وام پرداخت شده در زمینه خرید کالاهای داخلی مصرف نشود و مردم وام دریافتی را صرف خرید کالاهای خارجی کنند و فقط یک نقدینگی برای کشور ایجاد شود.


وی در پایان تاکید کرد: دولت باید در این طرح تدبیری بیندیشد تا نقدینگی که به بازار وارد می‎شود از سویی گره‎ای از کار مردم باز کند و از سوی دیگر بتواند به فروش کالای داخلی کمک کرده باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: ضروری است که این وام برای خرید کالایی خاص مانند لوازم خانگی داده شود. چرا که گستردگی طرح اجرای آن را سخت خواهد کرد و هرج و مرجی به وجود می آید که وضع آن از وام خودرو بدتر می شود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار