دیدار رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس

اولاند دوشنبه در کاخ الیزه با دیوید کامرون دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه روز شنبه اعلام کرد فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه میزبان دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس خواهد بود و با وی درباره مبارزه با تروریسم و بحران سوریه گفتگو خواهد کرد.

اولاند در حالی میزبان کامرون خواهد بود که تنها چند روز از حملات تروریستی پاریس می‌گذرد و رئیس جمهور فرانسه قرار است طی این هفته گفتگوهای وسیعی با دیگر مقامات سیاسی جهان داشته باشد. وی روز سه‌شنبه راهی آمریکا می‌شود تا با باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور دیدار کند و روز پنجشنبه نیز با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو گفتگو خواهد کرد. وی همچنین روز چهارشنبه میزبان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواهد بود.

دیوید کامرون تمایل دارد مداخله بیشتری در نبرد با تروریست‌ها در سوریه داشته باشد، اما پارلمان انگلیس به شدت در این زمینه مقاومت می‌کند.

در پی حملات تروریستی پاریس که بیش از 130 کشته بر جا گذاشت، فرانسوا اولاند بر اراده خود برای تشکیل ائتلافی گسترده برای مبارزه با تروریست‌های گروه صهیونیستی تکفیری داعش در سوریه و عراق تاکید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز روز جمعه به اتفاق آراء قطعنامه‌ای برای اتخاذ تمام تدابیر لازم برای مبارزه با گروه داعش در سوریه و عراق تصویب کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار