شمارش معکوس تا برقراری تماس تصویری

با توجه به پیشرفت 80 درصدی تدوین پیوست فرهنگی به نظر می رسد تماس تصویری اپراتورهای تلفن همراه ازامکان پذیر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛حدود چهار سال پیش سومین اپراتور تلفن همراه ،پیشرفته تر از نسل قبلی با ویژگی های امکان ارسال و دریافت تماس صوتی ،ارسال و دریافت تماس تصویری،ارسال و دریافت پیام کوتاه ،ارسال و دریافت پیام چند رسانه ای ،اینترنت پرسرعت نسل سوم وارد بازار شدند و در همان ابتدای ورودش به دلیل منحصر به فردبودن ویژگی هایش استقبال خوبی هم داشت.

اما از میان این ویژگی های اپراتور سوم ،امکان برقراری تماس تصویری به دلیل فقدان پیوست فرهنگی که شامل مجموعه ای از قوانین و الزامات مبتنی بر فرهنگ ملی است ،در خرداد ماه 92 متوقف شد.

دراین میان اپراتورهای مختلف تلفن همراه مجوز ورود به نسل های بالاتر تلفن همراه را دریافت کردندو آماده ارائه خدمات پرسرعت هستند.

کار تدوین و تصویب پیوست فرهنگی خدمات نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس تصویری در کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی به پایان رسیده و پس از ارجاع به شورای عالی فضای مجازی، در صف تصویب نهایی قرار دارد. 

توقف تماس تصویری اپراتورهای تلفن همراه بدلیل فقدان پیوست فرهنگی درحالی بود که تعداد شبکه های پیام رسان موبایلی روبه افزایش بود و خیلی از این شبکه ها امکان برقراری تماس تصویری را فراهم می کند.

حال با توجه به این موضوع این روزها خبرها حاکی از آن است که کار تدوین و تصویب پیوست فرهنگی خدمات نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس تصویری در کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی به پایان رسیده و پس از ارجاع به شورای عالی فضای مجازی، در صف تصویب نهایی قرار دارد. 

محمد رضا کشاورزی دبیر کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی، با بیان اینکه کمیسیون یاد شده پس از ۱۰ جلسه بررسی در خصوص پیوست فرهنگی موبایل، به جمع بندی رسیده، اظهار داشت: هم اکنون موضوع پیوست فرهنگی موبایل باند پهن (نسل سوم و بالاتر) به تصویب این کمیسیون رسیده است. 

وی درباره پیوست فرهنگی مذکور افزود: این الحاقیه شامل ساختار و قالب کلی در بخش موبایل باند پهن است که در آن الزامات مربوط به برقراری تماس تصویری (video call)، پیامک های انبوه و آهنگ پیشواز جهت ارائه توسط اپراتورهای تلفن همراه، مکتوب گردیده است.
 
کشاورزی بیان کرد: در یکی از بندهای پیوست فرهنگی موبایل، اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور ملزم شده اند که برنامه فرهنگی خود در این زمینه ارائه دهند. 

گفتنی است؛ با توجه به دسترسی شبکه های اجتماعی موبایلی و امکان برقراری تماس تصویری از طریق این شبکه ها جای خالی برقراری تماس تصویری ازطریق اپراتورهای تلفن همراه احساس می شود و حال باید منتظر تدوین پیوست فرهنگی و برقراری تماس تصویری بر روی شبکه های نسل سوم وچهارم تلفن همراه شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار