همدان؛

کتابداران باید درگسترش فرهنگ کتابخوانی پیشرو باشند

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابداران باید دغدغه گسترش مطالعه داشته باشند وباید درترویج امرکتابخوانی پیشروباشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسماعیل جانعلی‌پور در گردهمایی کتابداران استان همدان به مناسبت بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، اظهار کرد: فرصتی مهیا شده برای انتخاب عنوان بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، موجب شده فضایی را در تکریم کتاب به ارمغان آورد.

وی افزود: قرار دادن نام کتابدار فرصتی بود تا از زحمات متخصصان در امر کتابداری نیز تقدیر شده و نیروهای صبور و فکور در عرصه اشاعه فرهنگ مطالعه به مردم معرفی شوند.

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: هفته‌ای با عنوان کتاب در سال‌های گذشته به منظور ارج نهادن به مقام کتابداران و فرهنگ مطالعه نام داشت که امسال با تدابیر ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و متخصصان در این عرصه به 15 روز افزایش یافته و انجام برنامه‌های فرهنگی در این ایام با نام بزرگداشت «کتاب، کتابخاونی وکتابدار» لحاظ شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در روز 17 آبان امسال مسئولان نهاد با حضور در منزل عالم بزرگ آیت‌الله طباطبایی و تجلیل از خانواده این عالم ربانی ایام را با نام بزرگداشت مرحوم آیت‌الله طباطبایی آغاز کردند.

وی برگزاری همایش تجلیل از کتابداران توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای تکریم کتابدارن برتر کشور را یکی دیگر از اقدامات این نهاد در بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» برشمرد و گفت: داوری بسیار دقیقی در خصوص انتخاب برترین‌ها داشتیم که با حمایت‌های دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آئین تجلیل از کتابدارن را برگزار کردیم.

جانعلی‌پور از فعالیت بیش از 6 هزار و 500 عضو فرهنگی در نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: حضور 650 نفر از خادمان کتاب و کتابخوانی با بررسی آثار و سوابق در همایش کتابدارن حاکی از آن بود که فرهنگ مطالعه و ترویج آن با آینده روشنی همراه است.

وی با اشاره به مسئولیت سنگینی که بر دوش کتابداران است، عنوان کرد: اگر بتوانیم کارهای بزرگی  در کشور انجام دهیم و به فرسایش مطالعه توجه نکنیم، کار بیهوده‌ای بوده است؛ مانند اینکه ریزگردها تنها از هوا پاک شوند اما گردوغبار بر روی اذهان را باید چاره اندیشید.

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مطالعه جوانان گفت: کتابداران در صف مبارزه با تهاجم‌های فرهنگی هستند و باید تلاش کنند تا کتاب از دست جوانان نرود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.