فایننشال تایمز: فروش یکصد سوپرجت مسافربری سوخو به ایران

روزنامه فایننشال تایمز از تلاش روسیه برای نهایی کردن قرارداد 21 میلیارد دلاری صادرات به ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت مقامات روسیه در سفر به ایران ، درپی تقویت روابط تجاری خود با کشورمان و نهایی کردن قراردادهای صادراتی هستند.

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز تصریح کرد: مسکو امیدوار است از طریق امضای قرارداد صادرات صنعتی با تهران تا بیش از بیست و یک میلیارد دلار، روابط نزدیکش با ایران را بیش از گذشته تقویت کند. روسیه خود را برای اعزام بزرگ ترین هیئت تجاری به تهران در ماه آینده آماده می کند. 

ایلیا تراسنکو- رئیس جدید شرکت هواپیمایی سوخو- گفت: این شرکت با تهران برای فروش صد سوپرجت مسافربری سوخو به ایران مذاکره کرده است که به زودی به نتیجه می رسد.

وی گفت: ما در حال مذاکره هستیم و به محض لغو تحریم ها علیه ایران، این سفارش به تهران ارسال خواهد شد.

انتظار می رود ماه آینده تحریم ها علیه ایران در نتیجه توافق هسته ای با قدرت های دنیا، به تدریج لغو شود. در اواسط دسامبر، "دنیس منتروف،" وزیر تجارت و صنایع روسیه در رأس گروهی از شرکت هایی که در حوزه های شهری و دفاعی فعالیت دارند، از جمله شرکت نفت و گاز گازپروم، شرکت یونایتد ایرکرفت، هلیکوپترهای روسی وشرکت تولید کننده جت های سوخو،  به تهران سفر می کند. 

گفته می شود در مذاکرات تجاری با تهران، بیشتر بر روی صادرات تجهیزات غیرنظامی در حوزه های هوا و فضا و تولید انرژی بیشتر تمرکز خواهد شد. البته شرکت های دفاعی روسیه نیز تمرکز بیشتری بر بازار بالقوه ایران پس از لغو کامل تحریم ها خواهند داشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه برای نخستین بار پس از هشت سال در تلاش برای تقویت روابط سیاسی و اقتصاد دوجانبه به تهران سفر می کند. دو کشور مواضع مشابهی در نبرد علیه گروه های شورشی در سوریه دارند. روسیه همچنین یکی از نقش آفرینان کلیدی در مذاکرات هسته ای با ایران بود. در این ماه روسیه اعلام کرد، قرارداد آغاز تحویل سامانه موشکی زمین به هوای اس سیصد به ایران را تا اواخر سال 2016 امضا کرده است.

در میان شرکت های روسی که امیدوار اند ماه آینده قراردادهای تجاری بزرگی با تهران امضا کنند، شرکت بالگرد روسیه تلاش می کند فروش هلیکوپترهای غیرنظامی خود را در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه افزایش دهد. 

در پی لغو تحریم های ایران، تنها ذخایر بسیار نفت و گاز ایران برای سرمایه گذاران جذاب نیست، بلکه اقتصاد رو به رشد این کشور نیز بسیاری از تجار خارجی را به خود جلب کرده است. بر اساس برخی برآوردها، انتظار می رود ایران در دهه آینده از نظر رشد اقتصاد جهانی به ایتالیا نزدیک شود.
وزیر انرژی روسیه اخیرا به خبرنگاران گفت احتمالا در آینده نزدیک حجم تبادلات تجاری این کشور با تهران تا ده میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. میزان کل مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال گذشته یک میلیارد و ششصد میلیون دلار بود.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار