ارکستر سمفونیک تهران برای اربعین به روی صحنه می‌رود

ارکستر سمفونیک تهران در روزهای پایانی هفته ی جاری قطعه ی «علمدار» ساخته ی پوریا خادم را اجرا می کند.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری "علی رهبری" در روزهای 5 و 6 آذر ماه به مناسبت ایام عزای سالار شهیدان قطعه ی "علمدار" ساخته ی پوریا خادم فرزند پهلوان نامدار کشتی رسول خادم را به روی صحنه می برد.

این اجرا که در دو بخش برنامه ریزی شده در ابتدا قطعه‌ی «شهرزاد» اثر نیکلای ریمسکی کورساکف و در ادامه قطعه ی «علمدار» را اجرا خواهد کرد.

پوریا خادم آهنگساز قطعه ی «علمدار» این اثر را باتوجه به علاقه ی جامعه ی ورزشکاران کشور به مشاعر دینی ساخته است. قطعه‌ی «علمدار» درباره ی حماسه ی حضرت عباس (ع) در کربلا است.

گفتنی است قطعه‌ی «علمدار» مهر ماه 94 به مدیریت ارکستر سمفونیک آذربایجان به رهبری رئوف عبدالله اف در سالن کنسرت ارکستر سمفونیک باکو بااستقبال بی نظیر مخاطبان موسیقی به روی صحنه رفته است.

«شهرزاد» یکی از محبوب ترین قطعات کورساکف است. این اثر ارکسترال نمونه ی بارز در آمیزش سازبندی خیال پردازانه و رنگارنگ با ملودی های پرزرق و برق است.

«شهرزاد» براساس داستان های هزارویک شب ساخته شده و در 4 موومان با نام های «دریا و کشتی سندباد»، «شاهزاده کلندر»، «شاهزاده و شاهدخت جوان» و «جشنواره ی بغداد» اجرا می‌شود.

شایان ذکر است ارکستر سمفونیک تهران در روزهای 5 و 6 آذر ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می رود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.