زاکانی: مراقب باشیم برجام دروازه ورود دشمن نباشد

نماینده مردم تهران گفت: مباید هوشیار باشیم که برجام دروازه‌ای برای تشدید سرعت نفوذ دشمن نباشد.

زاکانی: مراقب باشیم برجام دروازه‎ای برای ورود دشمن نباشدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی در همایشی با موضوع «نفوذ» که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار داشت: در ماجرای «نفوذ» دو طرف وجود دارند که به قول کیسینجر دو قطب در آینده دنیا خواهند بود. قطب اول نظام سرمایه‌داری و آمریکاست و قطب مقابل آنها اسلام است که برایند اسلام سیاسی‌ای در ایران وجود دارد خواهد بود.

وی با بیان اینکه نفوذ 37 سال است که در دستور کار آمریکاست و باید بگویم که این مسئله تا حدودی محقق شده، اظهارداشت: نفوذ راههای متنوعی دارد که اولین آن تغییر ذائقه در جامعه است که باعث خواهد شد باورها و اعتقادات مردم تغییر کند و به عنوان پشتیبان انقلاب از نظام جمهوری اسلامی بازگردند. چرا که برای آمریکایی‌ها نبود جمهوری اسلامی ایران است.

زاکانی در ادامه تصریح کرد: حادترین و شدیدترین نفوذ وقتی است که دین و اعتقادات مردم تغییر می‌کند و همچنین روش دیگر نفوذ آمریکا، نفوذ در حوزه سیاسی است و سعی بر آن است که با دادن اطلاعات غلط به مسئولان باعث شوند تصمیمات غلط گرفته شود و پس از آن روی کار آمدن مسئولینی است که عامدانه تصمیمات غلط بگیرند.

نماینده مردم تهران گفت: نزدیکترین و بدترین راه نفوذ در عرصه سیاسی توسط عناصری است که دلداده بیگانگان هستند و در این مسیر گام برمی‌دارند ولی خود را مدافع مردم می‌دانند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: نگاه اجتهادی امام (ره) از اسلام که به تعبیر ما اسلام ناب است در مقابل اسلام آمریکایی که نماد آن سکولار است پیامی دارد با این مضمون که در داخل کشور پرونده استبداد را باید بست و به سمت مدینه فاضله حرکت کرد و همچنین با رساندن این پیام معنویت به جهان قطب مستضعفین شکل گرفته است.

زاکانی با بیان اینکه امروز باید هوشیار باشیم که برجام دروازه‌ای برای تشدید سرعت نفوذ دشمن نباشد اظهار داشت: مراقب باشیم تا امید دشمنانمان برای خاموش کردن انقلاب اسلامی ایران به وقوع نپیوندد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اطلاعات سپاه اختیار بازداشت خبرنگاران را دارد اظهار داشت: در جلسه دوشنبه گذشته مجلس برادران اطلاعات سپاه اسنادی را به نمایندگان ملت نشان دادند و پیرامون آن یک ساعت و نیم توضیحاتی را دادند. لذا هیچ چیز در این باره پنهانی نیست.

زاکانی افزود: به گفته آنها این افراد سرشاخه‎هایی هستند که برای اقداماتشان سه سال است فعالیت می‎کنند و مستقیما برایشان پول و اعتبار واریز می‌شود و شرایط این افراد کاملا شفاف و آشکار بود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دستگیری این خبرنگاران با حکم قوه قضاییه صورت گرفت، تصریح کرد: هیچ نهادی بدون دستور قضایی نمی‌تواند این اقدام را انجام دهد.

زاکانی در خصوص اینکه اطلاعات سپاه اجازه دستگیری خبرنگاران را دارد یا خیر اذعان داشت: بله؛ چراکه این اختیار با چارچوب قانونی مشخصی تعیین شده است و این نهاد هم به عنوان ضابط دستگاه قضایی و هم بخشی در کنار دستگاه قضایی است.

وی افزود: چون کشورمان در معرض تهاجم‌های گوناگونی است فقط از یک مرکز اطلاعاتی استفاده نمی‌شود. لذا شرایط به گونه‌ای که اگر نفوذ از این طریق صورت گیرد طریق دوم مانع می‌شود.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه نظر شما دلواپسان و اسرائیل درباره برجام یکسان است، متذکر شد: ما اسرائیل را نامشروع می‌دانیم و در این زمینه این نکته را می‌گویم که میان جمهوریخواهان و دموکراتها هدف واحد است و آن ریشه‌کنی انقلاب اسلامی است و آنها می‌گویند در حال حاضر امکان مواجهه با ایران نیست.

زاکانی افزود: آنها می‌گویند برای مواجهه با ایران نیاز به زمان داریم که در این مدت انقلاب اسلامی را از درون مهار کنیم و به تسلیم واداریم و با نفوذ خود شرایط را کنترل کنیم. آن روی سکه عناصر رژیم صهیونیستی قرار دارد که معتقدند باید کار ایران را یکسره کرد.

زاکانی با بیان اینکه راه رسیدن این دو گروه متفاوت است ولی هدف یکی است، اظهار داشت: درواقع رژیم صهیونیستی معتقد است که نباید به ایران زمان داد درحالی که دموکراتها و جمهوری خواهان آمریکایی معتقدند که ایجاد زمانی انقلاب ایران را مهار کنند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در داخل کشور کسانی نگران و دلواپس نام گرفته‌اند که می‌گویند از پس برجام ممکن است خطراتی برای ایران و مردم حادث شود و تأکیدشان بر این است که ما با دشمنمان وارد مذاکره شده‌ایم، مبادا این دشمن عنصری خنثی یا دوست تلقی شود.

زاکانی با اشاره به اینکه اوباما در زمان انعقاد برجام گفت که من با دشمنم ایران سند تنظیم کردم متذکر شد: در برجام سیستمی تعبیه شده که اگر ما به هر صورت اقدامی انجام دهیم، این اقدامات قبل از آنان انجام می‌شود و عنصری به نام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید فعالیت‌های هسته‌ای ایران را راستی آزمایی کند. این در حالی‎ست که طرف مقابل اقدامات مبهم خود را طی 8 تا 10 سال بدون راستی آزمایی و ناظر انجام می‌دهد، آیا این معادله یکسان است؟ آیا نگرانی ایجاد نمی‌کند؟

نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه برجام مهمترین سندی است که بین ما و دشمن قطعی‌مان یعنی آمریکا نوشته شده است، بیان داشت: آنها دشمنی خود را با ما معلوم کرده‌اند و اگر کسی نگران نباشد باید بیدار شود در غیر اینصورت باید نسبت به وی سوظن پیدا کرد.

زاکانی افزود: برجام اشکالات متعددی دارد و اگر دقت‌های رهبر معظم انقلاب در آن لحاظ نشود، منشأ آسیب‌های جدی برای کشور است. اما اگر رهنمودهای ایشان مورد توجه قرار گیرد، منافع ملی‌مان تأمین می‌شود.


نماینده مردم تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سند 2011 خود اعلام کردند که دیگر از خاورمیانه به عنوان اولویت خارج می‌شوند، تصریح کرد‌: آنها بعد از خاورمیانه توجه خود را معطوف به جنوب شرقی آسیا کردند چون تولید ناخالص چین از آمریکا بالاتر رفته بود و همین باعث تحرک چین و انعقاد پیوند انرژی میان چین و روسیه گردید. بعد از انعقاد این قرارداد قطبی جدید شکل گرفت و این کشورها به ایران گفتند تکلیف را روشن کن که با ما هستی یا آمریکا، اما در عمل اتفاقی افتاد که تدبیر انقلاب اسلامی در منطقه آنها را وادار کرد که در نقشه انقلاب اسلامی نقشه‌های خود را عملی کنند.


نماینده مردم تهران تصریح کرد: پوتین در دیدارهایی که با رهبر کشورمان داشت اذعان داشت از این همه ویژگی‌هایی که در رهبر ایران وجود دارد متحیرم! و به مسئولان ما گفت که با تدابیر چنین رهبری شما دیگر نباید مشکلی داشته باشید.

زاکانی گفت: روسیه خود را یک مرتبط راهبردی با ایران می‌داند و ایران نیز از بین گسل‌های گوناگون به اهداف خود توجه دارد.


وی در ادامه گفت: ما از شعارمان دست بر نداشتیم و اهداف خود را دنبال می‌کنیم و به شرق و غرب تمایلی نداریم و از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهدافمان استفاده می‌کنیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه همکاری ایران و روسیه دوطرفه است و مانعی ندارد اظهار داشت: این رابطه امکانی را ایجاد می‌کند که به اهداف انقلاب اسلامی که در واقع سازندگی کشور در داخل و حمایت از مظلومان و مقابله با ظالمان در خارج است، ‌دست یابیم.

زاکانی گفت: ما با تمام کشورهای جهان که ما را در رسیدن به اهدافمان نزدیکتر می‌کنند دوستیم اما آمریکا ذاتا دارای شرارت است و به عنوان رقیب و دشمن هیچگاه برای ما خیر و برکتی نداشته است.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس برجام را تصویب کرد متذکر شد: مجلس برجام را تصویب نکرد بلکه قواعدی را اعلام کرد و گفت در راستای این تعهدات باید شروطی را رعایت کنیم.


نماینده مردم تهران با بیان اینکه ما یاد نگرفته‌ایم که مجلس و دولت نباید بر سر مصالح و منافع ملی با هم رقابت کنند،‌ اظهار داشت: دوستان احساسشان این بود که مخالفت ما با برجام به معنی مخالفت ما با دولت است اما ما گفتیم این دولت دو سال یا نهایتا شش سال روی کار خواهد بود اما طبق برجام ما باید تعهدات بلند مدتی را دنبال می‌کردیم.


زاکانی افزود: دولت و مجلس یک پیکره هستند و نباید بر سر منافع و مصالح ملی با هم رقابت کنند و می‌شد شروط محکم‌تر و مطمئن‌تری گذاشت تا ما بدنبال آمریکایی‌ها ندویم و نه آنها بدنبال ما بدوند.


زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد حصر سران فتنه و اینکه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: حصر صورتی از مواجهه با یک تخلف است که تخلفات سران فتنه مشخص است و به اعتقاد من با توجه به شرایطی که این افراد در سال 88 رقم زدند و اینکه تا اکنون هم حاضر به عذرخواهی از نظام و مردم نیستند، یک اشتباه بزرگ است.

وی افزود: در آن سال اتفاقاتی افتاد که باعث شد خون پاک عده‌ای ریخته شود و همچنین آبروی نظام نیز در خطر افتاد که اگر قرار به بررسی شرایط باشد آن افراد مسئول خواهند بود و آنچیزی که این دو نفر را در حصر نگه‌داشته دو عامل بوده است.

نماینده مردم تهران در تشریح این عوامل گفت: اولین عامل رافت نظام با توجه به خدماتی که در گذشته انجام داده بودند است و دیگری به وجود آمدن یک فتنه دوباره است؛ چرا که در صورتی که قرار به محاکمه این افراد باشد قطعا احکام سنگینی خواهند داشت و پس از آن قصد دارند فتنه جدیدی را رقم بزنند و عده‌ای که صحبت از رفع حصر می کنند غافل هستند و خود را به سادگی می‌زنند.

زاکانی با اشاره به انتخابات آینده و چالش‌های پیش رو اظهار داشت: باید به مردم بگویم، که انتخابات آینده انتخابات حساسی است و برخی در داخل حرف های دیگران در خارج را تکرار می کنند که قطعا در انتخابات آینده نیاز به هوشیاری بسیاری است.

زاکانی همچنین در مورد ورود سپاه به عرصه اقتصادی اظهار داشت: بعد از جنگ سپاه تمام امکانات خود را صرف پروژه‌های عمرانی کرد و برای پیشبرد پروژه‎های ملی این امکانات را در اختیار همه دولت‌ها از گذشته تا کنون قرار داد. اما اینکه برخی منتقد حضور سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا در عرصه پروژه‌های عمرانی هستند باید گفت جای نگرانی نیست.

وی در پایان تصریح کرد: اگر در بخش خصوصی توان انجام یک پروژه وجود داشته باشد، اولویت با مردم و بخش خصوصی است اما اگر این ظرفیت وجود نداشته باشد‌، قاعدتا سپاه ورود پیدا خواهد کرد چرا که این مسئله به خواست خود دولت‌ها بوده و اکنون نیز هست.

انتهای پیام/

برای دریافت پیامک‎ها و اخبار باشگاه خبرنگاران به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

 

برچسب ها: برجام ، صهیونیست ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار