همدان؛

برخی در داخل مجلس مانع تصویب گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید می‌شوند

رییس کمیته تفحص از بنیاد شهید گفت: عده‌ای در داخل مجلس نمی‌گذارند گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تصویب شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اگر ما در این کمیته نتوانیم جواب خود را از راه قانونی و تصویب این گزارش در صحن بگیریم، مجبوریم از یک راهکار دیگر استفاده کنیم.

امیر خجسته با بیان اینکه به دلیل فشارهایی که از بیرون و داخل مجلس وارد شده، تصویب و ارائه گزارش تفحص از بنیاد شهید به تاخیر می‌افتد، گفت: طبق آخرین اخباری که به بنده رسیده، عده‌ای در داخل مجلس نمی‌گذارند تا گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید تصویب شود و آنها مصمم هستند تا در مقابل آن بایستند.

وی با اشاره به نطق امروز خود در صحن علنی مجلس در رابطه با گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، تصریح کرد: امروز در مجلس به آنها تذکر دادم، البته رئیس مجلس نیز قطعا از این موضوع حمایت کرده بود.

خجسته ادامه داد: فساد اقتصادی در هر دولتی که باشد باید با آن برخورد شود و یکی از دلایل تاخیر در قرائت و تصویب این گزارش حضور برخی در داخل مجلس است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، بیان داشت: گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را به هیئت رئیسه مجلس امروز ارائه کردم و از این به بعد آنها باید پیگیر این گزارش باشند و مطمئنا هفته اینده از آنها جواب خواهم خواست.

نماینده همدان با بیان اینکه امروز بعدازظهر جلسه‌ای با لاریجانی به منظور ارائه آخرین گزارشات در این زمینه خواهم داشت، گفت: این افراد چالش ایجاد می‌کنند تا تحقیق و تفحص در کمیته پیگیری نشود، لذا ما از هیئت رئیسه مجلس برای این امر درخواست کمک کرده‌ایم.

خجسته در پاسخ به اینکه چرا از قوه قضائیه و دستگاه‌های خارج از مجلس کمک نمی‌گیرید، گفت: به دلیل آئین‌نامه داخلی مجلس امکان این امر وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر گزارش در صحن علنی خوانده نشود، مفاسد اقتصادی اجازه جولان در کشور را خواهند داشت و بزرگترین خیانت آن است که اعتماد مرد را سلب کنیم.

خجسته با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست جهانگیری و قوه قضائیه این موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: این اسناد در آن ستاد نیز وجود دارد، البته عده‌آی از اشخاصی که نامشان در این پرونده وجود دارد، به درخواست قوه قضائیه در دادگاه حضور دارند.

انتهای پیام/ز

برای دریافت پیامکها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

برچسب ها: همدان ، مجلس ، تصویب ، گزارش ، تحقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.