تعزیه خوانی دو طفلان مسلم (ع) در خیمه های شمال غرب تهران

مجلس تعزیه خوانی خاتون داغدیده از امشب با تعزیه خوانی دو طفلان مسلم بن عقیل (ع)، بعد از نماز مغرب و عشاء در سعادت آباد، میدان بهرود آغاز می شود.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی تعزیه داران خاتون داغدیده، مجالس تعزیه خوانی اربعین حسینی با استقبال جمع کثیری از عزاداران هر شب در شمال غرب تهران اجرا می شود.
 
اولین شب از مجالس تعزیه خوانی خاتون داغدیده با نمایش شهادت دو طفلان مسلم (ع) آغاز می شود. در این مجلس نمایش مسیری را که دو طفلان مسلم طی می کنند تا به شهادت برسند، روایت خواهد شد. در این شب نمایش پرغصه اسيری و فرار دو کودک از لشکرگاه ابن زیاد و ماجرای به هلاکت رساندن قاتل اجرا می شود.
 
موضوع اصلي نمایش ها روايتگري و توصيف واقعه كربلا و مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است. درس آزادگی، رنج و محنت‌ها، صبر و استقامت اسراء است. صبوري و بردباري و عظمت شخصيت‌ خانم حضرت زينب (س) و بيان معنوي اين واقعه است که در نمایش های شبیه خوانان به تصویر کشیده می شود تا درس آزادگی، راه و رسم آزاده زیستن را آموخت.
 
همچنین، مراسم تعزیه خوانی حر بن یزید ریاحی نیز فردا شب، پنجشنبه پنجم آذر  اجرا خواهد شد.
 
شهروندان با شرکت در این مجالس که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در سعادت آباد میدان بهرود برگزار می شود با سالار شهیدان مظهر لطف و احساس و سرمایه شجاعت روز جزا حضرت ابا عبدالله... الحسین (ع) پیوند معنوی و مذهبی برقرار می کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار