مارکو روبیو: اردوغان ترکیه را به سمت افراطی گری سوق داده است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا سیاست های رئیس جمهوری ترکیه را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «مارکو روبیو» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: اردوغان کشور را به سمت افراطی گرایی بیشتر سوق داده است.آنها روابط خوب و درازمدت خود را با اسرائیل قطع کرده اند.

روبیو افزود: شما شاهد این موضوع هستید که وی مناصب زیادی را در ترکیه به اعضای حزب اسلام گرای خود داده است و نگرانی شدیدی درباره آنچه که در درون ترکیه می گذرد، وجود دارد. به صراحت بگویم وی تا همین اواخر هم کمترین همکاری را در مشارکت در مبارزه با داعش داشت.

وی در پاسخ به این سوال گوینده شبکه که پرسید: واکنش روسیه به ساقط شدن هواپیمای جنگی اش چه خواهد بود، گفت: ترکیه یکی از اعضای سازمان ناتو است و اگر سازمان ناتو باید چالاک و پرطراوت باقی بماند آنگاه ما باید به تعهداتمان در این سازمان پایبند باشیم. اما اینکه پاسخ روسیه چگونه خواهد بود؟باید بگویم که ما در لحظه حساسی به سر می بریم.

به گفته روبیو اگر روسیه هم اکنون فکر می کند که می تواند پاسخ ترکیه را بدهد و اعلام می کند که انتقام خواهد گرفت این به این علت آن است که ناتو قصد ندارد کاری در این رابطه انجام دهد، زیرا مدتهاست از طراوت و چالاکی لازم به دور است و این یک اتحاد سست است.

روبیو تاکید کرد: احساس من این است که اگر ما حقیقتا به حرف های خود عمل کنیم و نشان دهیم که می خواهیم حامی ترکیه در این مناقشه باشیم آنگاه روسیه کاری انجام نخواهد داد. من تصور نمی کنم که روسیه تا روز پایان کاری انجام دهد اگر چه ولادیمیر پوتین یک گانگستر و مجرم است. او همچنین یک بازیگر ژئوپولتیکی است که تصمیماتش را بر اساس تحلیل هزینه منافع می گیرد.

وی در پایان گفت: اوباید کاری انجام دهد تا آبرو داری کند اما در نهایت اگر معتقد باشد که ناتو قصد دارد در برابر او بایستد آنگاه او به دنبال محک زدن ناتو نخواهد بود، زیرا او در این تقابل بازنده می شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار