شعر امروز مخاطب خاص نمی‌خواهد

شاعران در شعر امروز به دنبال داشتن مخاطب خاص نیستند.

امید صباغ‌نو، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تفاوت کامل ساده‌نویسی و ساده‌انگاری با یکدیگر گفت: اندیشه خوب و جدید در قالب شعر ساده امروز بیان ‌می‌شود. قصد شاعران از این مسئله، ضربه زدن به شعر امروز نیست. بلکه آن‌ها می‌خواهند اندیشه خوب را در شعر به طور ملموس بیاورند. تا بدین وسیله شعر به میان مردم وارد شود.

وی افزود: در شعر امروز به دنبال داشتن مخاطب خاص نیستیم؛ بلکه قصد‌ ما داشتن مخاطبی عام برای شعر است. بدین منظور تا جایی که بتوان از واژه‌ها، زبان و بیان امروزی بهره‌ می‌بریم تا در نهایت شعر امروز بتواند نسبت به شاعران گذشته بر مخاطب شعر، بیشتر تأثیر بگذارد.

این شاعر با اشاره به بیان هر مسئله‌ای در شعر به عنوان یک مشکل در این زمینه، اظهار داشت: هر مسئله‌ای که به آن می‌اندیشیم، در واقع شعر نیست؛ بلکه بهره‌مندی از مضامین دم‌دستی و مرتبط ساختن مسائل بی‌ربط در شعر به یکدیگر، می‌تواند به اثر شاعر لطمه وارد کند.

صباغ‌نو ادامه داد: شاعران امروز سعی می‌کنند، در حد امکان از بیان مسائل دم‌دستی و مرتبط ساختن مسائلی که هیچگونه ارتباطی با یکدیگر ندارند، در شعر خود خودداری کنند تا نسل بعد نیز از این مسئله پیروی کند و با وضعیتی بدتر از شرایط کنونی شعر روبرو نشویم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار