برخی انتشاراتی‌ها بی‌قاعده کتاب منتشر می‌کنند

برخی انتشاراتی‌ها طبق قاعده خاصی به چاپ کتاب اقدام نمی‌کنند.

محمدرضا سهرابی‌نژاد، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تأثیراتی که وضعیت کنونی نشر بر کار ناشران گذاشته است، گفت: برخی انتشاراتی‌ها طبق قاعده خاصی کتاب منتشر نمی‌کنند.

وی افزود: پول‌های زیادی برای چاپ کتاب از سوی برخی ناشران دریافت می‌شود. این مسئله در حالی اتفاق می‌افتد که این ناشران کتاب را به خوبی توزیع نمی‌کنند. حتی این انتشاراتی‌ها به موضوع کتاب اعم از حوزه دفاع مقدس یا آیینی توجه ندارند، به همین دلیل پول‌های زیادی در این زمینه از بین می‌رود.

این شاعر در خصوص ناشرانی که بودجه دارند، تصریح کرد: برخی ناشران که بودجه دارند، به چاپ هر کتاب بدون معنا و مفهومی اقدام می کنند. در این میان شاعران جوانی مشاهده می‌شوند که آثار خود را با وجود ضعف‌های بسیار در کارشان منتشر کرده‌اند. این امر سبب کاهش سطح ادبیات و فرهنگ جوان‌ها می‌شود.

سهرابی‌نژاد ادامه داد: تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های زیادی در حوزه نشر کتاب دیده می‌شود. شاعرانی هستند که به دلیل هزینه‌های فراوان انتشار کتاب، مجبور هستند از وام‌های بانکی استفاده کنند. در این میان مجموعه شعرهایی دیده می‌شود، که شعر آن‌ها بسیار ضعیف است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار