تصمیم جدید وزارت دفاع روسیه در پی حمله جنگنده های ترکیه

«یک منبع نظامی روس اعلام کرد که روسیه در حال بررسی ارسال 10 تا 12 جنگنده دیگر به پایگاه حمیمیم سوریه است.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری روسی "اسپوتنیک نیوز" (Sputnik News) در گزارشی از تصمیم نیروی هوایی روسیه برای ارسال چندین جنگنده دیگر به سوریه خبر دارد.
 
در این گزارش آمده است: «یک منبع نظامی روس اعلام کرد که روسیه در حال بررسی ارسال 10 تا 12 جنگنده دیگر به پایگاه حمیمیم سوریه برای اطمینان از پوشش مناسب 24 بمب افکن روسی موجود در این پایگاه است.»
 
اسپوتینک در توضیح این تصمیم نوشت: «روسیه از اواخر ما ه سپتامبر حملات هوایی خود به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. این عملیات نظامی بر اساس درخواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه صورت گرفته است.
 
روز سه شنبه یک جنگنده سوخو 24 روسیه در خاک سوریه توسط جنگنده های ترکیه سرنگون شد و خلبان آن قبل از رسیدن به زمین توسط شورشیان سوری هدف قرار گرفت. س از آن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که این جنگنده توسط یک موشک هوا به هوا که توسط جنگنده های F-16 ترکیه در آسمان سوریه شلیک شده بوده است، هدف قرار گرفته و در چهار کیلومتری مرز ترکیه سقوط کرده است.
 
پس از این حادثه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پرواز بمب افکن های روسی در سوریه تنها تحت پوشش جنگنده ها صورت خواهد گرفت.»

تصمیم جدید وزارت دفاع روسیه در پی حمله جنگنده های ترکیه

منبع: جام نیوز
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.
انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، وزارت دفاع ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.