روسیه: اطلاعاتی داریم که تایید می‌کند اردوغان در خرید نفت از داعش دست دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت این کشور اطلاعاتی در خصوص دست داشتن رئیس جمهور ترکیه در خرید نفت از گروه تروریستی داعش، در اختیار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در کنفرانس خبری هفتگی خود در مسکو گفت باید مذاکرات میان نظام سوریه و معارضان سوری آغاز و از این گفتگو حمایت شود.

زاخاروا افزود: طرف های خارجی باید از گفتگوی سوری-سوری حمایت کنند.

وی درباره سرنگونی جنگنده روسی به دست ارتش ترکیه گفت هواپیمایی که سرنگون شد حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده بود و اینگونه حوادث نباید تکرار شود. تکرار این گونه حوادث به تلاش ها برای مبارزه با تروریسم آسیب وارد می کند.

وی افزود: همه اطلاعات نشان می دهد جنگنده ما حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است، به هم پیمانان ارائه کردیم. موضع پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در قبال سرنگونی هواپیمای روسیه غیر قابل قبول است.

زاخاروا اعلام کرد: هیچ تلاشی از سوی هواپیماهای ترکیه برای هشدار دادن به کادر هواپیمای روسیه صورت نگرفته است. وی افزود همه اطلاعاتی که در اختیار داریم تایید می کند که رئیس جمهور ترکیه در خرید نفت از گروه دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) دست دارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار