قطر 28- ایران 19

نایب‌قهرمان جهان، نایب‌قهرمانی ایران را رقم زد/ منتخب جهان با نام قطر المپیکی شد

تیم هندبال کشورمان با شکست برابر قطر برای نخستین بار به مقام نایب‌قهرمانی جام ملت‌های هندبال آسیا دست یافت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فینال رقابت‌های هندبال جام ملت‌های آسیا و انتخابی المپیک ریو ساعت 18:30 در تالار الدحیل دوحه قطر بین این تیم این کشور و تیم ملی ایران آغاز شد.  

تیم هندبال ایران بازی را بسیار خوب آغاز کرد و تا اواخر نیمه نخست با دفاع 3 به 3 رقابت شانه به شانه‌ای با قطر داشت اما در دقایق پایانی نیمه نخست، میزبان از ایران فاصله گرفت و موفق شد 15 بر 11 این نیمه را برنده به رختکن برود. در نیمه نخست سعید حیدری‌راد برخلاف بازی درخشانش در نیمه نهایی و برابر بحرین، بازی ضعیفی انجام داد و مقابل اکثر توپ‌های قطری‌های تسلیم شد. در سوی مقابل ایران با بازی خوب اله‌کرم و سجاد استکی، علیرضا موسوی و شاهو نصرتی اجازه نداد میزبان فاصله زیادی با تیم کشورمان ایجاد کند.  

با آغاز نیمه دوم قطر بازی کاملاً دگرگون شده‌ای به نمایش گذاشت و موفق شد در همان ابتدا فاصله امتیازاتش را با ایران زیاد کند. عرفان اسماعیلاجیج هم در نیمه دوم دست به تعویض‌های عجیب و غریبی زد و اله‌کرم و سجاد استکی، ستاره‌های ایران را از زمین بیرون کشید. تیم ایران از نظر روحی و جسمی در نیمه دوم تحلیل رفت و از دست دادن 3 پنالتی پیاپی، این موضوع را به خوبی نشان می‌داد. حضور محسن باباصفری هم نتوانست سد محکمی مقابل قطری‌ها باشد. در اواخر بازی سعید برخورداری به چارچوب دروازه ایران آمد و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت تا ایران گل‌های بیشتری دریافت نکند. تیم ایران در اواخر بازی، نمایش کاملاً ضعیفی داشت و از دقیقه 24 به بعد نتوانست توپی را وارد دروازه حریف کند. در سوی مقابل قطر با بازیکن تنومند خود کاپاتیج و سنگربان موفقش زاریچ، بارها برتری خود را به رخ ایران کشید تا در نهایت ایران با شکست 28 بر 19 مقابل میزبان، برای نخستین بار به مقام نایب‌قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد. تیم چند ملیتی قطر هم برای نخستین بار در تاریخ ورزش قطر به عنوان یک تیم به المپیک راه یافت. 

پیش از این دیدار هم تیم بحرین با برتری مقابل کره‌جنوبی به مقام سوم رسید و همراه ایران به مسابقات انتخابی المپیک ریو راه یافت. 

پژمان منتظری در تیم ملی هندبال!



انتهای پیام/  
 

برچسب ها: هندبال ، قطر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار