یاسوج ؛

انتخابات بستر انتقال قاعده‌مند قدرت سیاسی است

مدیرکل سیاسی و انتخابات کهگیلویه و بویراحمدگفت: برگزاری انتخابات بستر انتقال قاعده‌مند قدرت سیاسی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جلیل حسنی در شورای اداری شهرستان افزود: امیدواریم وضعیتی در کشور ایجاد شود که همه بتوانیم به تاثیرگذاری و نقش انتخابات در جامعه پی ببریم زیرا حداقل نقش انتخابات این است که انتقال قاعده‌مند قدرت سیاسی را در پی دارد. 

وی با بیان اینکه زندگی مسالمت آمیز و مدیریت یک جامعه در سطح کشور تنها از طریق مشارکت مردم صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نقش مردم را در تصمیم گیری‌ها پررنگ کنیم به نوعی‌‌ همان امنیت را درون زا و پایدار کرده‌ایم. 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمداضافه کرد: اگر نگرشی به قبل از سال ۵۷ داشته باشیم، همیشه ناظر به این هستیم که غیر از دوران مشروطیت که آن هم همزمان شد با جنگ و درگیری و به توپ بستن مجلس، این انتقال قدرت در تاریخ همراه با خون و خونریزی، غارتگری، جنگ و چپاول صورت گرفته است. 

این مسوول با بیان اینکه انتخابات انتقال قانونمند و مسالمت آمیز قدرت سیاسی را در کشور ما در پی داشته است، گفت: به جای اینکه ما کنش سیاسی مردم را در مقابل نظام و حاکمیت قرار دهیم، انتخابات، این کنش را به درون نظام می‌آورد. 
حسنی تصریح کرد: انتخابات، مخالفت‌هایی که ممکن است به سوی براندازی پیش رود را درون نظام به سوی انتقاد، اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هدایت می‌کند. 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری در ادامه، انتخابات را فرصتی مغتنم برای قدرت نمایی نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران دانست و گفت: انتخابات نماد وحدت ملی و همبستگی ملت است که همه سلایق و تفکر‌ها و گروه‌های سیاسی در آن حضور دارند. 

وی افزود: آنچه برای ما به عنوان مجریان انتخابات مهم است، فراهم کردن بستری برای حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم است. 
حسنی با بیان اینکه هدف ما جلب اعتماد مردم به دولت و مجریان انتخابات است، عنوان داشت: باید با ایجاد زمینه فعالیت بانشاط گروه‌های مختلف سیاسی درون نظام، زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم. 

در این نشست نحوه شکل گیری، فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در ستاد شهرستان و همچنین نقاط ضعف و قوت اقدام‌های انجام شده مورد بررسی قرار گرفت و رؤسای کمیته‌های ستاد شهرستان نیز ضمن ارایه گزارش امکانات، تجهیزات و حمایت‌های مورد نیاز جهت فراهم نمودن بسترهای لازم در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه را مورد تأکید قرار داد. 

مدیرکل سیاسی و دبیر ستاد انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم استفاده از توان و امکانات اداری، ایجاد هماهنگی بین اعضای ستاد، توجه و جدی گرفتن برنامه زمان بندی و روزشمار انتخابات، تنظیم سریع شناسنامه شعب و بررسی مکان‌های مربوط به شعب را برای برگزاری انتخاباتی سالم وپرشور همراه با مشارکت و اعتماد مردمی مورد تاکید قرارداد. 

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.