گزارش پولیتیکو: تنش‌های مسکو- واشینگتن به زورآزمایی هسته‌ای منتهی می‌شود

پولیتیکو در گزارشی به خطرناک بودن تشدید تنش‌ها میان روسیه و آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب سایت پولیتیکو در گزارشی به قلم "بروس بلر" نوشت: سرنگونی جنگنده روسیه در داخل محدوده مرزی ترکیه و بروز اختلاف میان این دو کشور در آینده‌ای نه چندان دور ابعاد وسیع‌تری به خود می‌گیرد و به دلیل دلگرم بودن آنکارا از حمایت‌های ناتو، که خود تحت حمایت آمریکا است، ماجرای این جنگنده ساقط شده را پیچیده‌تر می‌کند.

پولیتیکو در ادامه نوشت: روسیه به این راحتی از مضوع سرنگونی جنگنده خود در ترکیه نمی‌گذرد و درصدد انجام اقدامی تلافی‌جویانه علیه آنکارا برمی‌آید. ترکیه از ناتو و آمریکا درخواست کمک می‌کند و پای واشینگتن به ماجرا باز می‌شود. در این شرایط تنش‌ها میان واشینگتن و مسکو افزایش می‌یابد و هریک برای قدرت نمایی ممکن است دست به اقداماتی زنند که به یک بحران هسته‌ای منتهی شود.

دلیل این ادعا به حال آماده باش درآمدن استراتژی‌های هسته‌ای و تسلیحات اتمی هر دو کشور است. روس‌ها اعلام کرده‌اند سامانه هسته‌ای و نیروهای ویژه دفاع اتمی این کشور در هفته چندین بار مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در آمریکا نیز طرح‌های هدایتی برای تقویت سامانه‌های هسته‌ای ارائه شده است.

مقامات روسیه و آمریکا تلاش می‌کنند تنش‌های به وجود آمده میان دو کشور را کاهش دهند تا ثبات و امنیت را در منطقه حفظ کنند. اگر این دو کشور بتوانند درمورد کاهش تهدیدات هسته‌ای میان خود به توافق دست یابند، می‌توانند خطر استفاده از تسلیحات اتمی در دیگر نقاط جهان را نیز کاهش دهند. ادامه حیات تروریست‌ها و تنش میان ابرقدرت‌ها از مهمترین دلایل افزایش تهدیدات هسته‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار