قزوین؛

تهیه 800 هزار هکتار عکس هوایی از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در اجرای طرح کاداستر تاکنون 800 هزار هکتار عکس هوایی از اراضی کشاورزی این استان تهیه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رضا افلاطونی افزود: طرح کاداستر اراضی کشاورزی از سالیان پیش باید اجرا می‌شد که تاکنون انجام نشده و در قوانین متعدد و مصوب کشور اجرای این طرح تأکید شده و دولت را مکلف به مشخص کردن قانون مالکیت اراضی کشاورزی افراد کرده است.

وی ادامه داد: قانون جامع کاداستر؛ وزارت جهاد کشاورزی را به عنوان متولی اجرای این کار بزرگ کرده و محوریت اجرای آن به عهده سازمان امور اراضی گذاشته شده که در استان قزوین نیز بخشی از آن در حال اجرا است.

رئیس  امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر تعامل، همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به ویژه منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی در اجرای این طرح تأکید کرد.

این مسئول با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی بیان کرد: در استان قزوین دو نقطه به عنوان پایلوت مشخص شده که طرح کاداستر در آن دو نقطه اجرا می‌شود که نیاز به تعامل و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: وجود حریم‌ها و عوارضی مانند شبکه‌های مخابراتی، راه، انهار، گاز و کانال‌های آبیاری که در اراضی کشاورزی وجود دارد یکی از مشکلات اجرای طرح است که این حریم‌ها باید در نظر گرفته شود.

افلاطونی با اشاره به اهیمت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در اجرای هرچه بهتر این طرح خاطرنشان کرد: زارعان و مالکان در برابر اجرای این طرح مقاومت از خود نشان می‌دهند که با جلب اعتماد و فرهنگ‌سازی بین آنها می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

وی تثبیت مالکیت اشخاص، تثبیت مالکیت دولت نسبت به اراضی دولتی، کاهش تعرض نسبت به اراضی ملی و رفع اختلافات ملکی افراد با هم را از مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی ذکر کرد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: عکس ، هوایی ، اراضی ، کشاورزی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.