تبریز؛

برگزاری پنجمین و ششمین نشست تخصصی تاریخ شفاهی درتبریز

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از برگزاری پنجمین و ششمین نشست تخصصی تاریخ شفاهی با موضوع «گفت‌وگو و شخصیت پردازی در خاطره» خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، میلانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: پنجمین و ششمین نشست تخصصی تاریخ شفاهی با حضور محمد قاسمی پور، مدیر دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری امور استان های حوزه هنری كشور و علیرضا کمری مسئول بخش پژوهش مطالعات و تحقیقات ادبیات پایداری حوزه هنری کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنجمین نشست تاریخ شفاهی با موضوع « گفت و گو و شخصیت پردازی در خاطره» روز یکشنبه هشت آذر ماه سال جاری راس ساعت 15 و 30 در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار می شود، افزود: ششمین نشست این کارگاه تخصصی نیز روز دوشنبه 9 آذر ماه راس ساعت 15 در محل اتاق جلسات حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار می شود.

میلانی ادامه داد: كارگاه‌های تاریخ شفاهی حوزه هنری آذربایجان شرقی با هدف تربیت و پرورش استعدادهای موجود در زمینه تاریخ شفاهی در حال برگزاری است و به واسطه همین كارگاه‌ها تاكنون خاطرات خوبی در قالب پروژه های تاریخ شفاهی جمع آوری شده که در آینده نزدیک در قالب کتاب‌هایی خاطرات منتشر می شود.

وی در ادامه گفت: بخش عمده ای از آثار درخشان ادبی در گونه های رمان، داستان، نمایشنامه و… براساس خاطرات شنیدنی یا خواندنی افراد درگیر در رویدادهایی همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آفریده شده اند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.