بجنورد؛

کمک40میلیون ریالی به خانواده زندانیان نیازمنددر خراسان شمالی

رییس مرکز خدمات اجتماعی زندانها ودبیر کارگروه حمایت از بزه دیدگان استان گفت: برای حمایت از بزه دیدگان 40میلیون ریال به فرزندان و همسران زندانیان نیازمنددر استان کمک خواهد شد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ استاجیافزود:دراولین کارگروه حمایت از بزه دیدگان 40میلیون ریال از سوی وزارت دادگستری مقرر شد که به 107 فرزند وهمسر زندانی نیازمند و همچنین تعدادی از بزه دیدگان معرفی شده از اجرای احکام دادسرا مساعدت شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اولویت های تعیین شده افراد واجد الشرایط توسط مددکاران اجتماعی زندانها شناسایی و با کمک انجمن های حمایت پرونده آنان به این کار گروه ارسال شد، گفت: تصمیمات اتخاذ ومساعدت ها توسط معاونت اداری مالی دادگستری استان به حساب بزه دیدگان واریز خواهد شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در این کار گروه گفت : یكی از مهم‏ترین مبانی طرح حمایت از بزه‏دیدگان، گذشته از اصول و مبانی دیگر، مبنای فلسفی و ایدئولوژیك است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار داشت: از منظر اندیشه بنیادین اسلام، حمایت از بزه‏دیده، خواه در قالب حمایت‏های‏قانونی‏وقضایی‏وخواه در ضمن حمایت‏ ها مادی و معنوی باشد، از اساسی‏ترین تكلیف شرعی است كه سبب خشنودی خداوندمی شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‏گیری از جرم و حمایت از بزه‏دیدگان، فقرزدایی و كمك مالی به

محرومان یكی از راه‏های تأمین عدالت اجتماعی، است ، گفت: بسیاری از فرزندان وهمسران

زندانیان در انجام بزه از سوی سرپرست خود هیچ نقشی نداشته ولی امروز برچسب بد

اجتماعی خانواده زندانی را یدک کشیده وبا مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی روبرو هستند.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.