بجنورد؛

برگزاری هفدهمین مانور زلزله در مدارس خراسان شمالی

مدیر عامل سارمان جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: هفدهمین مانور زلزله امروز در تمامی مدارس استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،شکوری نسب افزود : هدف از برگزاری این مانور ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان و مدیریت بحران در زمان بروز حادثه است .

وی اظهار داشت: دراین مانور تخلیه اضطراری، نحوه پناه‌گیری و نقطه امن، رسیدگی به مصدومان و صعود و فرود آن‌ها، بازگشت‌پذیری جامعه به امنیت و آموزش اطفاء حریق به دانش آموزان آموزش داده شد.

شکوری نسب افزود: بر اساس دستورالعمل‌های کشوری و تفاهم‌نامه آموزش‌ و پرورش، هلال‌احمر، صدا سیما و سایر ارگان‌های مربوطه، امسال طرح جدیدی برای نخستین بار در بعضی از شهرستان‌ها برای ساکنان مجاور مدارس نیز برگزار می‌شود تا این افراد بتوانند در این مانورها آموزش ببینند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نقش این مانورها را در کاهش آسیب‌های زلزله بسیار مؤثر دانست و گفت: دانش آموزان در این سنین آمادگی بیشتری برای دریافت مباحث آموزشی در این زمینه‌های را دارند به همین سبب باید از این ظرفیت دانش آموزان استفاده شود.

حاتمی افزود : از آنجایی‌ که استان ما جزو مناطق زلزله‌خیر به‌حساب می‌آید مسئولان باید این موضوع را جدی بگیرند و برای ارتقاء سطح و کیفیت این آموزش‌ها تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: این مانور در تمامی مدارس خراسان شمالی برگزار شد که امروز به صورت نمادین برای 280دانش آموز در هنرستان امام خمینی "ره" که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ساخته شده بر گزار شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: بجنورد ، برگزاری ، مانور ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.