کرمان؛

بیلان منفی آب استان کرمان 800 میلیون متر مکعب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با اشاره به اینکه بیلان منفی استان کرمان حدود 800 میلیون متر مکعب است، گفت: 22درصد بیلان منفی کشور مربوط به استان کرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمان؛ محمدرضا بختیاری افزود: در استان کرمان100 میلیون مترمکعب در حوزه آب شهری نسبت به متوسط کشور کمبود داریم.

وی یادآور شد: سرانه آبهای سطحی در دسترس در کشور یک هزار و 415 مترمکعب است و این میزان در کرمان یک هزار و 40 مترمکعب است.

وی ادامه داد: تامین 90 درصد آب شرب از آبهای سطحی به جای آبهای زیرزمینی یکی از اولویت های اصلی آب منطقه ای به شمار می رود.

بختیاری با اشاره به اینکه سند جامع آب استان کرمان در راستای طرح همیاران آب تدوین شده است، ادامه داد: این طرح مصوبه وزارت نیرو را دریافت کرده است.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود دو هزار و 700 کنتور هوشمند در استان کرمان نصب شده است و در حال حاضر ماهانه حدود 600 کنتور هوشمند در استان کرمان نصب می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان نیز در این نشست گفت: شاخص بهره مندی روستائیان از آب آشامیدنی سالم در استان کرمان 67.5 درصد است که این میزان در کشور 76 درصد است.

علی رشیدی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه در بخش فاصضلاب به 126 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بیلان ، آب ، منفی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.