کرمان؛

سند ریزگردها ومبارزه با ریزگردها در استان کرمان نهایی شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در سفر به شهرستان ریگان وبازدید از کانونهای بحرانی ریزگردها در این شهرستان گفت: سند ریزگردها ومبارزه با آن در استان نهایی شد .





به گزارش  گروه استان های باشگاه
خبرنگاران جوان از کرمان ،محمود صفر زاده افزود: کارگروه هایی در استان در رابطه با
مبارزه با ریزگردها تشکیل شده است که در این
کارگروها هر کدام از دستگاههای مربوطه در مقابله با ریزگردها در استان
اقداماتی انجام دهند .

وی بیان داشت: در شورای برنامه ریزی استان نیز این سند ارسال شده که اعتباراتی در این زمینه اختصاص یابد تا بتوانیم ریزگردها را در این شهرستان مهار کنیم .

مدیر کل محیط زیست استان افزود: با جلساتی که در سازمان حفاظت محیط زیست بر گزار شده مقرر گردیده اعتبارات ملی واستانی برای مهار ریزگردها اختصاص یابد .

صفر زاده گفت: شهرستان ریگان یکی از کانونهای بحرانی استان در زمینه ریزگردها می باشد که این کانون به دلیل خشکسالیهای پی در پی به وجود امده است .

وی افزود: با راه اندازی دستگاه پایش ریزگردها در این شهرستان مردم شهرستان را در رابطه با بروز پدیده ریزگردها اطلاع رسانی خواهیم کرد .

مدیر کل محیط زیست استان بیان داشت یکی دیگر از راهای مقابله با ریزگردها تثبیت شنهای روان بیابان زدایی می باشد که این امر در وسعت بیش از300هزار هکتار در شهرستان ریگان در حال انجام می باشد .

صفر زاده افزود: مالچ پاشی وایجاد تله های رسوب گیر از دیگر اقدامات برای مهار ریزگردها دراین شهرستان می باشد که به زودی اجرایی خواهد شد .



وی گفت این ریزگردها در شهرستان ریگان متاثر از بادهای 120روزه سیستان وتالاب جازموریان وخشکسالیهای دودهه در این شهرستان می باشد

مدیر کل محیط زیست استان بیان داشت: این ریزگردها برای شهروندان ریگانی به خصوص کودکان وبزرگسالان مشکلات تنفسی به وجود اورده است که به زودی اقداماتی جهت مهار ریزگردها انجام خواهد شد .

صفر زاده همچنین از کانونهای بحرانی ریزگردها در شهرستان ریگان از نزدیک بازدید کرد واظهار داشت: این کانونها به جز مشکلات تنفسی باعث مشکلات در زمینه اقتصادی برای شهروندان ریگانی شده است .

انتهای پیام/س

برچسب ها: سند ، ریزگرد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.