گزارش/

زمان مناسب برای ازدواج مجدد چه زمانی است ؟

خراب شدن آشیانه‌ای که با هزاران امید و آرزو ساخته شده زوج‌های جوان را در مسیری جدید قرار می دهد.

زمان مناسب برای ازدواج مجدد کی است ؟به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،وقتی  زندگی مشترک زن و مرد به بن بست و جدایی می‌رسد یادر حادثه‌ای همسر خود را از دست می‌دهند، پس از مدتی تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرند که گاهی این ازدواج‌ها موفق اندو گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وقتی فرد پس از طلاق یا فوت همسر تصمیم شتاب زده‌ای در مورد ازدواج مجدد بگیرد یا بر اثر فشارهای روحی اطرافیان و به قول معروف حرف و حدیث‌های مردم ازدواج کند ممکن است از چاه به چاله‌ای دیگر بیفتد و دچار دردسرهایی می‌شود که جبران آن گاهی امکان پذیر نیست.

 اما سوالی که پیش می‌آید این است که زمان مناسب برای  ازدواج مجدد چه زمانی است؟
 
*اعتماد از دست رفته

 افرادی که جدا می‌شوند با توجه به حادثه تلخی که برایشان اتفاق می‌افتد نسبت به محیط پیرامون و اطرافیان خود دچار بی اعتمادی می‌شوند و زمانی که تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرند به آسانی نمی‌توانند کسی را به عنوان همسر دوم خود مورد اعتماد بدانند و با اینکه به دنبال مامنی امن برای زندگی آینده خود هستند، اما این عدم اعتماد باعث به وجود آمدن مشکلاتی در زندگی آنها می‌شود.

 فاطمه 28 ساله ،‌2 سال است که از همسر خود جدا شده ولی همچنان به دلیل  تجربیاتی که داشته است نمی‌تواند به شخصی اعتماد کند و می‌گوید: خانم‌هایی که مطلقه هستند و یا اینکه به نحوی از همسر سابقشان جدا شده‌اند خیلی زمان می‌برد که بتوانند به کسی اعتماد کنند و در ازدواج مجدد اعتماد کردن بخشی قابل اهمیت این رویداد است و من زمان زیادی احتیاج دارم که خودم را با شرایط جدید وفق دهم به  اعتقاد  اکثر روان شناسان اتفاق افتادن طلاق در زندگی فرد می‌تواند به اعتماد کردن اون سبت به جنس مخالف لطمه جدی وارد کند که جبران آن  گذشت مدت زمانی  را می‌طلبد که آنها آنرا 6 ماه تا یکسال می‌دانند و در مورد افراد مختلف متفاوت است و یک حالت نسب دارد.

دکتر ربابه غفار تبریزی روان شناس می‌گوید: فردی که طلاق گرفته تجربه تلخی را داشته و از این می‌ترسد که دوبار این حادثه تلخ برایش اتفاق بیافتد بنابر این برای اینکه بتواند تصمیم به ازدواج مجدد بگیرد و آمادگی لازم را داشته باشد در درجه اول باید مدت زمانی را اختصاص دهد تا به دیگران اعتماد کند.

* فراموش کردن زندگی سابق

 وقتی فردی به صورت قانونی از همسرش جدا می‌شود برای اینکه زندگی بعدی او دچار خدشه نشود و از استحکام و دوام برخوردار باشد باید زندگی سابق خود را به دست فراموشی بسپارد، مادامی که خاطرات یادآوری شود احتمال بازگشت فرد به زندگی قبلی وجود دارد که گاهی پیامدهای ناگواری را برای او دارد بنابر این ضروری است که به اصطلاح پرونده زندگی سابق بسته شود.

 الناز 32 ساله مدت ده سال است که از همسرش جدا شده، می‌گوید: اگر به زندگی سابقم برگردم کار اشتباهی است و مدت زمان زیادی را صرف کردم  که آن را فراموش کنم اما این کار راحتی نیست تا بتوانم اتفاقات تلخ و آزار و اذیت‌ها را از یاد ببرم.

* سخن آخر

 طلاق یک تجربه تلخ در زندگی است اما اگر ریشه‌های آن شناسایی و هضم شود در کنار مهارت‌هایی که باید آموخته شود می‌تواند کمک کند تا فرد هر چه بهتر به تکامل خود شناسی برسد و برای زندگی آینده خود اهدافی را اولویت بندی کند.

گزارش از  مریم برومند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
س.ازقدیم.گفتن.کبوتر.با.کبوتر.باز.باباز.این.یکی.یکی.دیگه.معامله.با.غریبه.ازدواج.با.اشنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
سلام كسي نيس كمكي راهنمايي برا ازدواج كنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
ازدواج مجدد !!! (به قول جناب خان) اولیش کجا بود، چه برسه دومیش. با این توقعات بعضی ها ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
سلام، به نظر من طلاق منطقی خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
اقایو باشگاه خبر نگاران جوان . تورو خدا پیگیر این وام ازداوج شین خودتونم جوانین .من خدا شاهده ب امید خدا رفتم زن گرفتم . موندم طلاها رو با چ پولی براش بگیرم با اینکه خودم کار میکنم ولی فقط کفاف زندگی من و مادرمو میده . متاسفانه پدرم فوت شدع یاری دهنده ای ندارم بجز خدا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
ما هنو ازدواج نکردیم شما مطلب برای ازدواج مجدد میزاری آه خب داغ دل مارو تازه می کنید ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭﻩ ﺯﻣﺎﻧﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﯼ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻥ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﮐﺮﺩ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
بنده با این که فقط عقد بودم به دلیل اختلافات شدید مجبور به طلاق دادن همسرم شدم. ولی با گذشت پنج سال ازون حادثه دیگه نتونستم به کسی اعتماد کنم و به این نتیجه رسیدم که تنها بودن با وجود تمام سختی هاش بهتر از طی کردن راهرو های دادگستری و مهریه دادن و جنگ اعصابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
بسیار عالی بود لطفا هر هفته یک چنین موضوعی با رویکرد چگونگی برخورد با مشکلات در زندگی زناشویی و از این قسم مطالب در سایت قرار دهید.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
فردا نه، پس فردا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
من سه سال پیش خانمم رو طلاق دادم، البته طلاقی بدون دعوا و کاملاً منطقی و بدون درگیری. روز طلاق هم بعنوان یه هدیه براش یه انگشتر گرفتم و یک شاخه گل. دلیل طلاق دو عامل بود که من تمام تلاشم رو کردم اما شخصیت خانم سابقم و شخصیت پدر و مادرشون اجازه ادامه زندگی رو نمیداد و کنترل زندگی رو از دستم خارج میکرد. دلیلش هم این بود همسر سابقم قبلا یک طلاق داشتن و من ازدواج اولم بود، ایشون و خانوادشون به هیچی اعتماد نداشتن و رفتارهاشون برپایه همین بی اعتمادی بود. مثلاً، یک بار مشاجره ای ساده داشتیم تو خونه که یکی دو روز من قهر و سکوت کردم، شب اومدم خونه دیدم تمام وسایل منزل(جهیزیه دختر) رو اومده بودن خانوادش بار زده بودن برده بودن. با تعجب من روبرو شدن که این چه کاریه، این مسأله چند با تکرار شد تا اینکه خودشون خسته شدن و فهمیدن بهتره اعتماد کنن و با هر مشاجره وسایل خونه رو برندارن برن. ازین قسم بی اعتمادیها زیاد بود که به ناچار دیگه خیلی برام سخت شد تحمل این وضعیت. مدام از طلاق و جداشدن صحبت میکردن و هر لحظه آمادگی داشتن برا طلاق و این ناشی از این بود که تجربه تلخی در گذشته داشتن. و اصلا با من همکاری نمیکردن. فارغ از دخالتهای سنگین خانواده شون در امور ساده منزل ما واقعا به این نتیجه رسیدم ایشون از نظر روحی آمادگی زندگی مشترک رو ندارند. هم خودشون هم خانوادشون. ایشون رو در کمال خونسردی طلاق دادم هرچنر خانواده و خودشون خیلی اصرار داشتن که طلاق نه! اما باز دوباره رفتارشون رو تکرار میکردن خونه بار میزدن فوری موضع تند دعوای و منفی میگرفتن سریع پلهای پشت سرو خراب میکردن و گارد طلاق میگرفتن بلافاصله. که به طلاق ختم شد. اینکه با آرامش جدا شدم باعث شد به سرعت فراموش کنم مسأله رو. و الان زندگی جدیدم رو عاشقانه دوست دارم و همسرم رو که الان باهم زندگی میکنیم رو با هیچی تو دنیا عوض نمیکنم. البته اآسیبشناسی بررسیهایی هم از رفتار خودم در گذشته داشتم که به بهبود روابطم با همسرم خیلی کمک کرده و الان بخوبی میدونم چطور میشه بهتر با همسرم زندگی شیرین و پرمحبتی داشته باشم. : )
آخرین اخبار