تبریز؛

تصویب لایحه ساماندهی سیتم حمل و نقل بار و کالا در شورای اسلامی شهر تبریز

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز لایحه ساماندهی سیستم حمل و نقل بار و کالا در این شهر را تصویب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ با اجرای این مصوبه که در مراحل تایید فرمانداری قرار دارد تبریزدومین کلانشهر کشور خواهد بود که پس از مشهد حمل هرگونه بار و کالا در آن با تعرفه های قانونی انجام خواهد شد .

مدیر حمل و نقل درون شهری شهرداری تبریز با بیان اینکه بیش از 10 هزار وانت باری و 2 هزار وسیله باری سنگین در طرح ساماندهی نام نویسی کردند افزود : با اجرای طرح آمار گیری از مراکز حمل / تولید بار /باریابی و مراکز توزیع بار در تبریز اطلاعات به صورت متمرکز در سامانه مرکزی ثبت و برای تصمیم گیری اقدام خواهد شد.

نادری با ابراز تاسف از اینکه هیچگونه آماری مبنی بر میزان یا تعداد بار و افزود: در صورت ساماندهی سیستم حمل و نقل کالا و بار می توان ضمن کمک به کاهش ترافیک تبریزاز تردد خودرو های باری سرگردان در شهر نیز جلوگیری کرد و همه آنها در قالب چند شرکت حمل و نقل که دارای امکاناتی نظیر پارکینگ هستند فعالیت خواهند کرد.

مدیر حمل و نقل درون شهری شهرداری تبریز با اشاره به ماده 32 قانون رسیدگی به قوانین رانندگی گفت: بر اساس این قانون شهرداری ها موظف هستند همه فعالیت های مربوط به حمل نقل کالا و بار در محدوده شهرها را ساماندهی و نظارت کنند.

نادری همچنین خاطر نشان کرد: طبق ماده 9 قانون مدیریت مصرف سوخت ؛مدیریت حمل و نقل بار کالا و مسافر بر عهده شهرداری ها گذاشته است.

مدیر حمل و نقل درون شهری تبریز تاکید کرد : 50 درصد حق بیمه وانت بارهای ساماندهی شده پرداخت خواهد شد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.