مرگ پس از "2" دقیقه طلایی

یکی دیگر از هواداران فوتبال این بار در ورزشگاه تختی روز گذشته جان خود را از دست داد تا یک سلسله عوامل فاجعه ای تلخ را رقم بزند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ورزشگاه ها به دلیل استرس فراوان برای بازیکنان مربیان و هواداران از جمله مراکزی است که احتمال مرگ و میر آن هم از نوع سکته بسیار زیاد و باید برای پیشگیری و مراحل احیای اورژانسی آن فکری عاجل کرد.

در روز ها و ماه های اخیر ایفمارک با دکتر هراتیان برخی کلاس های احیای قلبی را حتی برای برخی باشگاه ها برگزار کردند و البته این موضوع برای برخی از کشور های همسایه نیز انجام شد و در سطح قاره آسیا در حال برگزار ی است اما باور کنید برخی مواقع فقط دقیقه ها و ثانیه ها در حیات یک فرد تعیین کننده هستند و باید برخی معضلات آموزشی و البته سخت افزاری در این زمینه حل شود .

مرگ روز گذشته هوادار به هر دلیل پزشکی در صورتی که به برخی مسائل توجه بیشتری می شد اتفاق نمی افتاد و شاید هم با رعایت تمامی مسائل پزشکی و امکانات اجتناب ناپذیر بود اما بد نیست در این باره با نظر کارشناسانه متخصصین راه های فرار از دقیقه های مرگبار را مرور و با آمادگی کامل یک تیم پزشکی متخصص از درصد های هر چند ناچیز حیات استفاده کنیم.

دکتر زهره هراتیان رئیس مرکز پزشکی منتخب فیفا در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاید این اتفاق تاسف بار، فلسفه و اهمیت آموزش احیا قلبی در فوتبال را برای جامعه فوتبال و هواداران بیش از پیش نشان دهد فلسفه ای که ایفمارک را بر آن داشت از حدود 4 ماه پیش کلاسهای آموزشی ویژه احیا قلبی فوتبال را برای بازیکنان و کادر باشگاه ها آغاز کند.

رعایت استانداردهای پزشکی فوتبال فقط معطوف به نیروی انسانی آموزش دیده نیست بلکه مدیریت بحران از حضور وسایل اورژانس و پزشک آموزش دیده گاها مهمتر است.

لزوم حضور دستگاه های ارتباطی مانند بی سیم جهت تسریع امور ، آشنایی با فرآیند احیا قلبی فوتبال و حمل مصدوم که تفاوت های خاصی با سایر رشته ها دارد ، حضور دستگاه شوک AED و حضور آمبولانس ویژه برای تماشاچیان و افراد آموزش دیده بین تماشاچیان از جمله موارد مهم دیگر هستند.

در حادثه امروز جا دارد که از هوادارانی که شجاعانه احیا رو شروع کردند تشکر کنیم هر چند که موفقیت آمیز نبود.

یادمان باشد در زمان ایست قلبی، فقط دو دقیقه زمان داریم که احیا رو شروع کنیم.

فقط 2 دقیقه زمان طلایی!

و باز یادمان باشد فوتبال برای سلامت است و این فلسفه برای پیشگیری و برنامه ریزی آینده همیشه چراغ راهمان باشد.

دکتر زهره هراتیان

رییس مرکز پزشکی منتخب فیفا ( ایفمارک)


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار