ولایتی در دیدار با نخست وزیر لبنان:

ایران محدودیتی برای ارتباط دوستانه با کشورهای منطقه قائل نیست

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ایران همواره از برقراری ارتباط دوستانه با کشورهای همسایه و منطقه استقبال کرده و برای این مهم محدودیتی قائل نیست.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در سفر رسمی به سوریه و لبنان، روز گذشته (دوشنبه) با "تمام سلام" نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و موصوعات منطقه‌ای و انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

"تمام سلام" در ابتدای این دیدار صمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از دیدار مجدد ولایتی گفت: شما دارای جایگاه برجسته‌ای در زمینه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای هستید و حتما اینگونه رفت وآمدها می‌تواند تاثیر مناسبی در تحکیم روابط دوجانبه و حل برخی از مشکلات منطقه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: در این برهه حساس تاریخی نقش رهبری مقام معظم رهبری بسیار حایز اهمیت می باشد و امیدوارم با کمک جمهوری اسلامی ایران راه حل مناسبی برای خروج از بحران ها ایجاد گردد.

نخست‌وزیر لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران تجربه ارزنده‌ای در همزیستی مسالمت‌آمیز گروه‌های مختلف و دموکراسی دارد که می‌تواند برای دیگران مورد بهره‌برداری قرار گیرد و نتیجه مناسبی را برای حل و فصل بحران‌های فعلی به دنبال داشته باشد.

ولایتی هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: دولت و مردم لبنان جایگاه ارزنده‌ای در جهان عرب داشته و حتما با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد می‌تواند در حل بحران پیش‌آمده به موضعی که منافع ملت لبنان را تامین کند، دست یابد و جمهوری اسلامی ایران نیز همچون گذشته از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه به اهمیت روابط دوستانه با کشورهای منطقه و از جمله عربستان اشاره و تصریح کرد: ایران همواره از برقراری ارتباط دوستانه و همزیستی مسالمت‌آمیز با کشورهای همسایه و منطقه استقبال کرده و برای این مهم محدودیتی قائل نیست.

ولایتی ادامه داد: ایران برای حل و فصل موصوعات مختلف با عربستان نیز آمادگی دارد هرچند برخی اقدامات از جمله صدور احکام ناعادلانه و غیر موجه برای برخی از علما و فعالان مدهبی از جمله شیخ نمر می‌تواند آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران مخالفت خود را اعلام کرده که امیدوارم این موصوع به نحو مطلوب حل و فصل شود.

وی در ادامه به مسائل منطقه اشاره و تصریح کرد: با توجه به قرائن موجود و پیروزی‌های به دست آمده امیدواری‌های فراوانی برای دستیابی به اهداف و پیروزی نهایی در منطقه و سوریه وجود دارد و ایران بارها اعلام کرده از هیچ طرحی که با خواست دولت و ملت سوریه در تعارض باشد حمایت نخواهد کرد.

ولایتی افزود: در مبارزه با تروریسم در منطقه حقانیت دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران بر همگان آشکار شده است و معتقدیم خواب شوم توطئه‌گران تعبیر نخواهد شد.

در ادامه جلسه در خصوص روابط دو جانبه،همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و حل و فصل برخی از موصوعات بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این دیدار فتحعلی سفیر ایران در لبنان و امیر عبداللهیان معاون آفریقا و عربی وزارت امور خارجه حضور داشتند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل از روز یکشنبه 8 آذرماه به طور رسمی به سوریه و لبنان سفر کرد و با مقامات دو کشور دیدارهایی را داشته است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.