اصفهان؛

مسجدجامع قدیمان محله کلوان نایین مرمت شد

مسجدجامع قدیمان یکی ازقدیمی ترین مساجد شهر نایین درمحله کلوان نایین مرمت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان محمد جواد محمدی پورکارشناس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نایین گفت: قدمت این مسجد به قرون اولیه اسلامی برمی گردد و به روایتی اولین مسجد جامع شهر نایین بوده است.

وی افزود: این مسجد در قدیم تک مناره ای داشته که تخریب شده و فقط ستون پایینی این منار اکنون وجود دارد و بقیه قسمت های مسجد مربوط به دوره صفویه است.

کارشناس میراث فرهنگی نایین خاطرنشان کرد: این مسجد از یک صحن مرکزی، ایوان سمت قبله و زیرزمینی قدیمی تشکیل شده است و در اصلی آن پشت به قبله و در بازارچه قدیمی محله کلوان قرار دارد.

محمدی پورافزود: در کنار در ورودی این مسجد، قدمگاه حضرت امام رضا(ع) قرار گرفته که گفته می شود حضرت امام رضا(ع) وقتی از مدینه به طوس در حرکت بوده اند، در این مسجد و در نایین نماز گزارده اند.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر مرمت هایی با هزینه ای بالغ بر 150میلیون ریال شامل پی بندی و استحکام بخشی دیوار ها، ایزوله و مرمت پشت بام مسجد و مرمت بدنه داخلی مسجد توسط میراث فرهنگی صورت گرفته و در سال اخیر نیز مرمت هایی از سوی هیات امنا و مردم نمازگزار مسجد صورت گرفته است.

این مسجد به شماره 23026 در فهرست آثار ملی در تاریخ دوم مردادماه سال 1387 به ثبت رسیده است.

شهرستان نایین یکهزار و200اثر تاریخی دارد که 90اثر آن به ثبت رسیده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.