قزوین؛

وجود 2100 حلقه چاه در بافت‌های تاریخی و فرسوده قزوین

معاون سازمان خدمات شهری شهرداری قزوین از وجود 2 هزار و 100 حلقه چاه در بافت‌های تاریخی و فرسوده در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حمیدرضا الموتی  گفت: به‌طور میانگین این چاه‌ها از محور شهید بهشتی شهر قزوین به سمت مناطق جنوبی این شهر قرار دارد که به صورت مرتب از آن‌ها بازبینی می‌شود.

وی عنوان کرد: با وجود این تعداد حلقه چاه در بافت‌های فرسوده اگر سالی 100 حلقه چاه بازبینی، لجن‌کشی و ایمن‌سازی شود، 10 سال طول می‌کشد تا بر روی تمامی چاه‌ها اصلاحات لازم صورت گیرد.

معاون سازمان خدمات شهری شهرداری قزوین اذعان کرد: هزینه بازبینی و لایروبی هر چاه 10 میلیون تومان است که اعتبار و نیروی انسانی در بازدید ادواری از چاه‌های موجود نقش بسزایی دارد.

الموتی بیان کرد: برای بازبینی 100 حلقه چاه، نیروی انسانی کافی و بودجه مناسبی وجود ندارد که باید در این راستا اندیشید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 450 هکتار از مساحت شهر قزوین در محدوده بافت فرسوده قرار دارد، اضافه کرد: با توجه به فرسوده بودن بخش‌های تأسیسات، ایمنی و وجود چاه‌های جذبی، مشکلات موجود در این بافت‌ها نیز به مراتب بیشتر از سایر مناطق شهر قزوین است.

معاون سازمان خدمات شهری شهرداری قزوین تصریح کرد: تعامل دستگاه‌های مختلف در ایجاد زیرساخت‌های مطمئن، تنها راهکار برای حل مشکلات موجود در بافت فرسوده و مناطق جنوبی این شهر است، که امیدواریم در این زمینه همکاری‌های لازم صورت بگیرد.

الموتی با اشاره به وقوع حوادث غیرمنتظره در شهر قزوین، ادامه داد: تخریب‌ها و نشست‌ها به عنوان یادآوری است که احتمال خطر را در بطن جامعه برای همه به‌طور جدی بیان می‌کند.

وی یادآور شد: برنامه‌ها و طرح‌هایی در راستای تأمین ایمنی در شهر قزوین به خصوص در بافت‌های فرسوده در نظر گرفته‌شده و یکی از اقدامات مهم سازمان خدمات شهری شهرداری قزوین است.

این مسئول یادآور شد: مسئولین ایستگاه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری موظف هستند به چاه‌های موجود در مناطق جنوبی شهر قزوین حساس باشند و با کوچکترین نشانه‌ای از تغییر وضعیت نسبت به لایروبی و بازبینی چاه‌ها اقدام کنند.

معاون سازمان خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به ایمن شدن بازار این شهر تشریح کرد: حدود 70 حلقه چاه در بازار قزوین وجود داشت که از سال گذشته عملیات بازبینی، لایروبی و مرمت و ایمن‌سازی چاه‌های موجود انجام و بازار به‌طور کلی از این نظر ایمن‌سازی شده‌است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حلقه ، چاه ، بافت ، تاریخی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.