مرز مهران یک‌طرفه شد

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرز مهران هم‌اکنون یک‌طرفه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرز مهران هم‌اکنون یک‌طرفه است و از فردا دو مرز شلمچه و چزابه نیز یک‌طرفه بوده و تنها برای ورود زائران به کشور آماده است.


*زائران از مرزهای زمینی شلمچه و چذابه تردد نمایند

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شدند و بلافاصه در مرز شلمچه حضور یافتند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه به همراه معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: مرزهای زمینی شلمچه و چذابه با هیچ گونه مشکلی در تردد زائران و خدمات رسانی به مردم و زوار امام حسین(ع) روبه‌رو نیست و فعالیت آن ادامه می‌یابد.

وی افزود: مرزهای خوزستان تا اطلاع ثانوی باز هستند و برنامه‌ای برای بستن آنها نداریم چرا که تردد به صورت روان و مناسب در این مرزها جریان دارد.

وزیرکشور با اشاره به ازدحام فراوان و ترافیک در مسیر و مرز مهران گفت: اینکه به دلایل گفته شده تصمیم گرفته شود مرز بین المللی مهران از امشب بسته شود بعد به نظر نمی‌رسد چرا که ترافیک سنگین و تردد به سختی انجام می‌شود.

وی افزود: البته مرزهای چذابه و شلمچه باز هستند و زائران همچنان می‌توانند در این مرزها با ارائه مدارک مورد نیاز تردد داشته باشند.

وزیر کشور از زائران خواست، حتما برای عزیمت به عتبات عالیات و کربلا، حتما گذرنامه و ویزا همراه داشته باشند پرا که داشتن این مدارک شرط ضروری برای حضور در کشور عراق است.

*ازدحام جمعیت در مرز مهران

با وجود بسته شدن مرز مهران مردم هم در نقطه صفر مرزی تجمع کرده اند.

مرز مهران به دلیل خیل عظیم جمعیت بسته شده و مردم هم در نقطه صفر مرزی تجمع کرده اند.

*مرز چزابه همچنان میزبان زوار حسینی

 خدمت رسانی به زوار حسینی از مرز چزابه همچنان ادامه دارد و تاکنون به هیچ کس بدون ویزا و پاسپورت اجازه خروج داده نشده است .

*استقرار اکیپ های پلیس‌ راه در سطح جاده‌های استان لرستان

 رئیس پلیس‌ راه استان لرستان گفت: 110 اکیپ در سطح استان لرستان در راستای روان‌سازی ترافیک برگشت کاروان‌های اربعین حسینی مستقر است.

 سرهنگ مرتضی چغلوند شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از امروز بعد از ظهر، موج برگشت زائران به استان لرستان آغاز شده که این روند در ساعات و روزهای آینده نیز بیشتر می‌شود.

رئیس پلیس‌ راه استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در سطح جاده‌های استان به‌ صورت روان و عادی است، عنوان کرد: پلیس‌ راه استان لرستان به جهت افزایش ضریب ایمنی و خدمات‌رسانی، با بهره‌گیری از تمام امکانات و تجهیزات سازمانی و نیروهای کمکی که از سایر استان‌ها دریافت کرده است در تمام نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای استان به‌ صورت شبانه‌روز مستقر است.

وی ضمن توصیه به رانندگان، بیان کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و لغزنده بودن جاده‌ها و از طرفی خستگی ناشی از رانندگی و ترافیک مسیر، رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کنند، از سبقت‌های غیرمجاز خودداری و فاصله طولی مناسب را با وسایل نقلیه دیگر رعایت کنند.



انتهای پیام/گ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.